دبیر دومین همایش پزشک خانواده شهری مازندران با اعلام اینکه ردیف بودجه‌ای ثابت در طرح پزشک خانواده وجود ندارد، گفت: مطالبات این پزشکان در ماه‌های دی و بهمن ماه از سوی بیمه سلامت و از آبان ماه تاکنون از سوی بیمه تأمین اجتماعی واریز نشده است.
کد خبر: ۸۸۳۶۹۱۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، شاهین رسولی در دومین همایش پزشک خانواده شهری مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر 630 پزشک خانواده در مازندران داریم که امروز درباره دستاوردها، تجارب، مشکلات و استراتژی‌هایی که در باید در قبال برنامه کاری داشته باشند برای جمعیت زیر پوشش خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی افزود: پزشک خانواده یک تغییر نگرش در پزشکی عمومی است؛ در گذشته پزشکان عمومی درمان محور بودند اما اکنون سلامت محور هستند و به‌جای سروکار داشتن با بیمار با جمعیت هدف سر و کار دارند.

دبیر دومین همایش پزشک خانواده شهری مازندران گفت: برای اجرای طرح پزشک خانواده بستر لازمی در استان فراهم نبود اما اکنون شرایط مساعد شده و از طرفی باید فرهنگ‌سازی در زمینه مراجعه پزشکان خانواده سرعت بیشتری بگیرد و دانش پزشک خانواده ارتقا یابد.

رسولی با بیان اینکه 80 درصد جمعیت مازندران زیر پوشش طرح پزشک خانواده هستند، گفت: هر پزشک خانواده به‌ازای 2 هزار و 500 نفر جمعیت در دو شیفت فعالیت دارد و وجود دستیار پزشک خانواده نیز ضروری است.

وی ادامه داد: اصرار زیادی برای تغییر پزشک خانواده نداریم اما هر خانواده می‌تواند سالانه دو نوبت پزشک خانواده خود را تغییر دهد.

دبیر دومین همایش پزشک خانواده شهری مازندران با اعلام اینکه ردیف بودجه‌ای ثابت در طرح پزشک خانواده وجود ندارد، تصریح کرد: منبع درآمد پزشکان خانواده از طریق سرانه ماهانه است؛ در حال حاضر مطالبات این پزشکان در ماه‌های دی و بهمن ماه از سوی بیمه سلامت و از آبان ماه تاکنون از سوی بیمه تأمین اجتماعی واریز نشده و این موضوع به دغدغه خاطر پزشکان خانواده و نارضایتی آنها تبدیل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها