تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرد

اعزام ۳۰۰ هزار نفر زیارت اولی به مشهد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون زمینه زیارت ۳۰۰ هزار نفر زیارت اولی از سراسر کشور را فراهم کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۳۶۸۸۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جمع کاروان های راهیان‌نور اظهار داشت: حضور جوانان و نوجوانان از سراسر کشور و نیز مردم در معراج شهدا و جای جای خطه خونبار خوزستان که یادآور خاطرات، شهدات‌ها، شهامت‌ها، ایثارها و ایستادگی‌ها مقابل دشمن است بسیار درس‌آموز است.

وی افزود: این درس‌آموزی برای نسل امروز ما که بدانند مردانی باشهامت و زنانی استوار و مقاوم درمقابل دشمن این خطه را حفظ کردند و نیز دشمنان را ناامید کردند می‌تواند روح امید را زنده کند و بدانند خط ما خط عبادت و بندگی خدواند است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خط ما دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، ایستادگی در راه هدف و ساختن کشور به دستان خودمان است، بیان کرد: این موضوعات را می‌توان از جای جای این خطه و همه جایگاه‌های نور در این منطقه درس گرفت. جوانانی که در این منطقه آمدند در مقابل دشمنان غداری قرار گرفتند اما خم به ابرو نیاورند و حصر آبادان را شکستند و نیز خرمشهر را آزاد کردند.

وی افزود: این موضوعات و جایگاه‌ها کلاس درسی برای دانشجویان است که خط زندگی از شهدای عالی‌قدر انقلاب اسلامی را بیاموزید و اینکه علم آنها می‌تواند همراه با ایستادگی و عمل ساختن کشور را با دستان توانایشان صورت دهد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه رضایت شهدا و مقام معظم رهبری نیز در همین امر است، عنوان کرد: این موضوع ملت ما را در مقابل جهان و جهانیان سربلند کرده و خواهد کرد.

وی افزود: یکی از وظاایفی که مقام معظم رهبری درباره آستان قدس فرمودند این است که موضوع زیارت را اهمیت دهیم در همین راستا برای آنهایی که توانایی زیارت آمدن را ندارند در حال ایجاد و فراهم‌سازی زمینه‌هایی از جمله امکانات مالی برای به زیارت آمدن زیارت اولی‌ها هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون زمینه زیارت300هزار نفر زیارت اولی از سراسر کشور را فراهم کرده‌ایم. اقدام دوم نیز توجه به منقاط محروم و نیازمند است.

وی گفت: در هر استانی، مناطقی و مردمانی داریم که نیازمند هستند بنابراین باید به این افراد با عزت کمک شود لذا ما در استان‌ها برای پیگیری این موضوع با کمک مسئولان منطقه دفاتری ایجاد کردیم. کمک‌های ما طبیعتأ کمک گسترده‌ای از نوع آنچه که دولت باید انجام دهد، نیست چرا که ما در رفع فقر و محرومیت معتقدیم که برای حل مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه‌ نجات بخش کشور باید انجام شود.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: به میزانی که همه بتوانند از لطف حضرت رضا(ع) بهره‌مند شوند در تلاش هستیم که بتوانیم اقداماتی برای محرومان و نیازمندان انجام دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار