رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به نامساعد بودن هوا برای پرواز هلی‌کوپتر گفت: کوهنورد تهرانی به مرکز درمانی گزنک انتقال یافت.
کد خبر: ۸۸۳۶۸۷۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، جمشید نیکزاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک کوهنورد تهرانی پس از صعود قله دماوند با شرایط خطرناک تنفسی دچار شد و با کمک نیروهای امداد و نجات هلال احمر به مرکز درمانی گزنک انتقال یافت.

وی افزود: یک گروه کوهنورد به قصد صعود و شب مانی در قله دماوند از مسیر جنوبی حرکت کردند و پس از صعود هنگام استقرار در قله یکی از کوهنوردان که از اهالی تهران بود، دچار عارضه ادم ریوی که یک بیماری ناشی از مایع اضافی در ریه‌ها است و نفس کشیدن را دشوار می‌کند شد.

نیکزاد گفت: این کوهنورد که به شرایط خطرناک تنفسی دچار شد پس از انتقال توسط همراهان به بارگاه سوم تحت درمان‌های لازم از جمله اکسیژن‌تراپی قرار گرفت اما شرایط بد بیمار ادامه پیدا کرد که پس از اطلاع به نیروهای امداد و نجات کوهستان هلال احمر مستقر در پلور از طرف نیروهای امداد و نجات درخواست پرواز هلی‌کوپتر امداد از تهران شد.

رئیس هلال احمر آمل گفت: به دلیل هوای نامساعد جوی امکان پرواز هلی‌کوپتر از تهران نبود و از مازندران درخواست امداد هوایی شد که امکان این پروازی نیز میسر نشد.

 نیکزاد افزود: در نهایت کوهنوردان حاضر در بارگاه به همراه متصدی بارگاه سوم به وسیله برانکارد کوهنورد حادثه دیده را به ارتفاعات پایین منتقل کردند و در مسیر گوسفندسرا مصدوم تحویل نیروهای امداد و نجات هلال احمر و به مرکز درمانی گزنک منتقل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها