خبرهای داغ:
مسئول اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح کشور عزت و اعتبار نظام جمهوری اسلامی در جهان را حاصل ایثارگری های رزمندگان دانست و گفت: این ایثارگری ها همواره قابل تقدیر و پاسداشت است و امیدواریم که همه افراد جامعه در مسیر شهدا ثابت قدم باشند.
کد خبر: ۸۸۳۶۸۴۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در همدان، سردار قدیر نظامی در هشتمین یادواره سرداران و 400 شهید گردان‌های آتش لشکر 32 انصارالحسین(ع) ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای گردان‌های آتش توپخانه، ادوات و پدافند اظهار داشت : باید هرچه بیشتر پاسدار فرهنگ، اندیشه‌ها و افکار شهدا باشیم.

وی با گرامیداشت شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم نقش آنها را در تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی بسیار مهم و تعیین کننده دانست و ابراز داشت: شهدا مسیر تاریخ را تغییر دادند، عزت و سربلندی را برای کشور به ارمغان آوردند و اسلام را که در تاریخ به بایگانی سپرده می شد دوباره به متن زندگی بشریت بازگرداندند.

این فرمانده ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تصورات افراد جامعه نسبت به شهدا به صورت مرسوم و عرفی در جنگ و صحنه‌های مبارزه در نظر گرفته می شود، گفت: این مهم است ولی باید شهدا و کاروان های شهدا فراتر از این تصورات باشند چراکه آنها بعد از یک هزار و چند صد سال که اسلام در اثر توطئه ها و نیرنگ های قدرتمندان و حکام و سلاطین به فراموشی سپرده می شد آنها با نهایت ایثار و از خود گذشتگی توانستند اسلام را دوباره در متن زندگی قرار دهند.

* لزوم تعمیم منش و رفتارهای فردی و اجتماعی شهدا در جامعه

وی با اشاره به ضرورت الگو قرار دادن ویژگی های رفتاری و شخصیتی شهدا و خانواده های آنان، برگزاری یادواره‌ها و موزه های دفاع مقدس را کار بسیار ارزشمندی دانست و بیان داشت: ما نیاز به کار مهمتری داریم و آن این است که منش، اخلاق و جوانمردی و رفتارهای فردی و اجتماعی شهدا و خانوادهایشان در جامعه تعمیم و جریان یابد.

سردار نظامی اضافه کرد: هر اندازه فرهنگ، اندیشه ها و رفتار شهدا و خانواده هایشان در جامعه توسعه و تعمیم یابد ما به آینده خود امیدوارتر هستیم.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی ما متاثر از ایثار و فداکاری رزمندگان به الگویی در جهان تبدیل شده است، اضافه کرد : این فقط در حد شعار نیست بلکه عین حقیقت است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در تبیین ویژگی های شخصیتی رزمندگان گردان های آتش عنوان کرد: شهدای گردان های آتش کارشان بسیار مهم و ارزشمند بود، دائما گلوله های آنها روی سر دشمن فرود می آمد و انسجام دشمن را فرو می ریخت اما خود انسان هایی بسیار آرام ، خونسرد و بانشاطی بودند.

* گردان‌های آتش مایه دلگرمی رزمندگان خط بودند

وی در تشریح نقش گردان های توپخانه و ادوات در دفاع مقدس، با بیان اینکه آنها مایه دلگرمی رزمندگان خط بودند، اظهار کرد : در زمانی که خط پدافندی بود و دشمن با توپخانه خود خط را اذیت می کرد ، این رزمندگان با شلیک گلوله ها به نوعی دشمن را مدیریت می کردند.

سردار نظامی ادامه داد : چنانچه رزمندگان ادوات و توپخانه قبل از اینکه نیروهای رزمنده به سمت دشمن حرکت می کردند آنها با نشان دادن تهاجم خود به دشمن حمله می کردند.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک شدن رزمندگان به خط دشمن حاصل عملکرد خوب گردان های توپخانه و ادوات بود، عنوان کرد : به وسیله خمپاره ها و گلوله های توپخانه انسجام دشمن بهم می ریخت و زیر چتری که دشمنان ایجاد کرده بودند رزمندگان به خط دشمن می رسیدند وبه اهداف آنها حمله می کردند.

مسئول اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح کشور در تشریح نقش پدافند گردان های آتش در دفاع مقدس با بیان اینکه پدافند همواره آسمان امن برای رزمندگان برای جلوگیری از هجوم هواپیما و هلی کوپترهای دشمن فراهم می کرد، افزود : وقتی خطوط فتح می شد، رزمندگان توپخانه و اداوات جلوی پاتک های دشمن را می گرفتند.

وی عزت و اعتبار نظام جمهوری اسلامی در جهان را حاصل ایثارگری های رزمندگان دانست و بیان داشت : این ایثارگری ها همواره قابل تقدیر و پاسداشت است و امیدواریم که همه افراد جامعه در مسیر شهدا ثابت قدم باشند.

* مسئله ایران بزرگ‌ترین مسئله آمریکاست

سردار نظامی با اشاره به دیدار خود با هیئت نظامی کشورهای پاکستان ، مالزی و سریلانکا گفت : این هیئت 18 نفره به دنبال عوامل موفقیت کشور ایران بودند به عنوان کشوری که قبل از انقلاب به عنوان یک کشور عقب مانده و وابسته در جهان مطرح بود و بعد از انقلاب در طول 38 سال با وجود فشارها و تحریم ها قدرتمند شده است.

وی نقش و تاثیر شهدا و رزمندگان در جبهه ها را به عنوان مهم‌ترین و تعیین کننده ترین عامل معرفی کرد و ابراز داشت: بی تردید حضور و مقاومت مردم در طول 40 سال نقش تعیین کننده‌ای در این مسیر پرافتخار داشت.

مسئول اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح کشور وجود رهبر هدایتگر، مدیر، مدبر و مقتدر را به عنوان دومین عامل مهم در این پیروزی‌ها برشمرد و تاکید کرد: وجود رهبری مدبرانه و فرماندهی کل قوا این مسیر پرپیچ و خم را برای ما هموار کرد و عاملی برای کسب موفقیت و اقتدار شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به هیچ قدرتی متکی نیست، تصریح کرد: نه تنها هیچ کشوری از نظام ما حمایت نمی کند بلکه در طی چهار دهه گذشته دائما برای ما مشکل‌ساز بودند ولی با این وجود ما در این بحران ها رشد و ارتقاء یافتیم.

سردار نظامی در خصوص سومین عامل موفقیت کشور گفت: ما به پیمان و عهدی که با شهدا بسته ایم پایبند هستیم.

وی با اشاره به اظهارات مقامات امریکایی، مسئله ایران را به عنوان بزرگ‌ترین مسئله آمریکا دانست و عنوان کرد: تنها دلیلی که باعث شده آمریکا به‌خاطر ایران شب و روز نداشته باشد این است که ما راهی رفتیم که متاسفانه در جهان امروز فراموش شده است و آن راهی است که شهدا ، رزمندگان و انقلابیون طی کرده اند.

* مسیر حرکت شهدا مایه عزت، افتخار و استقلال است

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مسیر حرکت شهدا مایه عزت، افتخار و استقلال است، گفت : ما در مسیر آموزه های دینی حرکت کردیم که اینچنین شدیم.

وی با اشاره به اینکه ما در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی و سیاسی رشد و ارتقا یافتیم، تصریح کرد: آنها اموال و ثروت‌های ما را بلوکه و مصادره کردند و شخصیت‌های ما را در لیست سیاه قرار دادند ولی با این حال به نتیجه نرسیدند.

سردار نظامی با اشاره به اینکه دیگر کشورها وقتی می خواهند نسبت به آمریکا و کشورهای غربی در حد یک جمله گلایه کنند مواظبت می کنند که سخنشان آنها را آزرده خاطر نکند، ابراز داشت : این در حالی است که کشور ایران شجاع، صریح و مقتدرانه حرف خود را عنوان می کند.

وی با بیان اینکه آمریکا بعد از 40 سال به این باور رسیده که نمی تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را براندازد، تصریح کرد: ما در طی این مدت آمریکا را اسیر خود کرده ایم و امروز به دنبال این هستند آن چیزی که ما در این مدت دستاورد ما بوده از ما بگیرند.

* فرهنگ ایثار و شهادت تنها راه سربلندی کشور

مسئول اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه آمریکا دیگر با تحریم ها و فشارها نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، عنوان کرد: البته همه گزینه های آنها روی میز و زیر میز همچنان هست و هیچ وقت این گزینه ها را کناز نگذاشتند و فقط در خواب می بینند که می توانند نظام ایران را برانداز کنند.

وی با اشاره به نفوذ قدرت ایران در دیگر کشورها ادامه داد : نقش ما در سوریه ، عراق و خلیج فارس تعیین کنند‌ه است و حرف اول را می زنیم، دنیا حرف ما را می شوند، برای نظام ما ارزش و احترام قائل است چرا که اعتبار یافته ایم و این مهم است.

سردار نظامی تنها راه سربلندی کشور را فرهنگ ایثار و شهادت و اتکا به آموزه های دینی دانست و یادآور ش: راه سربلندی برای ما راهی است که شهدا به ما آموختند و هر چه قدر ما به آموزه های دینی توجه کردیم به همان نسبت خداوند راه را برای ما باز می کند.

وی با بیان اینکه تصویر شهدا در داخل و خارج وسیله ای برای تزیین خانه ، کوچه و خیابان ها شده است، گفت : شهدا به کشور اعتبار بخشیدند و به احترام آنها امروز شاهد این هستیم که شهدا و خانوده‌های آنها قرب و احترام خاصی دارند چراکه با دیگر افراد جامعه متفاوت هستند و دلیلش مقاومت آنها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات