رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شماره تماس 09116139826 برای مشاوره و پیشگیری اتفاقات چهارشنبه سوری آماده پاسخ گویی است، گفت: 8 پایگاه در رشت و 54 پایگاه اورژانس در کل استان برای نوروز درنظرگرفته شده است.
کد خبر: ۸۸۳۶۷۹۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگیلان؛ دکترشاهرخ یوسف زاده چابک در نشست خبری به مناسبت چهارشنبه سوری و نوروز با اشاره به آغاز برنامه ششم توسعه درسال 96، اظهارکرد: دانشگاه گیلان درسال ۹۵، عزم خود را جزم کرده است تا خارج از روزمرگی درافق ده ساله بر اساس چشم انداز 1404 وارد شده و در یک برنامه راهبردی مسیر خود را با تکیه بردانش و خلاقیت پیش ببرد.

وی با بیان اینکه نیمه اول سال 95 به تدوین برنامه راهبردی سپری شد، اعلام کرد: هم اکنون همه هفت معاونت برنامه راهبردی خود را تدوین کرده اند و سال 96 برای ما سال عملیات واجراست و دانشگاه علوم پزشکی گیلان عملیات اجرایی خود را هدفمند پیش می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه معنای راهبرد این است که یکسری کارهای کم اهمیت را قربانی کنیم و کارهای با اهمیت را انجام شود، افزود: درسال 96 اولین ثمره های برنامه را به صورت ملموس استفاده کنیم والگویی که دانشگاه به دنبال آن است یک الگوی کامل برای توسعه است.

یوسف زاده ما برای تدوین برنامه راهبردی، نیازداشتیم که درها را برای ایجاد تمرکز ببندیم تا برنامه را تدوین کنیم گفت: اگر نگاه گذشته را داشتیم و کارجدیدی انجام نمی دادیم، سوالی به وجود نمی آمد.

وی با تاکید براینکه تا قبل ازپایانِ سال بسیاری از نگرانیِ افرادی که اظهارِنگرانی کرده اند برطرف می شود، تصریح کرد: همایشی در لنگرود درماه گذشته با عنوان مدیریت هزینه، افزایش سلامت وارتقای کیفیت که شعارماست به صورت غیر رسانه ای برگزار شد و نقطه عطفی دربرنامه های ما بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه یکی از برنامه های راهبردی ما توجه به سیستم تروماست و استان گیلان نخستین استان وبه عنوان پایلوت این سیستم درنظرگرفته شده است، تاکید کرد: دانشگاه  شیراز تبریز و مشهد، صرفا در زمینه پیشگیری در تروما فعالیت می کنند.

یوسف زاده با بیان اینکه در تلاشیم چهارچوب و ساختاری که برای آموزش نیاز است شکل بگیرد، افزود: اعتقاد ما این است که تروما هم یک بیماری قابل پیشگیری و درمان است اما وزارت بهداشت و درمان به تنهایی نمی تواند، این مسئولیت را برعهده بگیرد.

وی عوامل ایمنی راه و جاده، قوانین و مقررات و آئین نامه ها، مرحله توان بخشی و آسیب، هلال احمر و پلیس راه را از حوزه هایی که درسیستم تروما اثرگذار هستند، دانست و گفت: سه مرحله  برای درمان افراد تعریف می شود، مرحله محل آسیب تا انتقال به بیمارستان و مرحله خود بیمارستان و مرحله بازتوانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه حوزه فعالیت ما دردو حوزه  اول است، خاطرنشان کرد: درتلاشیم درسه سطح همگانی، متوسطه و پیشرفته، آموزش هایی را ارائه دهیم.

یوسف زاده عنوان کرد: سطح اول ازطریق رسانه، مدارس و فضای مجازی صورت می گیرد و آموزش متوسطه شاید مستقیما به درمان نپردازند و آموزش پیشرفته شامل تمامی پزشکان تکنسین هایی که دراورژانس کارمی کنند را شامل می شود.

وی با بیان اینکه بحث بعدی درمدیریت راهبردی، تمرکز بانک اطلاعاتی است، افزود: ما هم اکنون مراکز تولید کننده اطلاعاتی مختلفی داریم وچیزی که وجود ندارد این است که اطلاعات دریک جا جمع نمی شود درحالیکه در سیستم تروما نگاه این است که تمرکز گرایی اطلاعات انجام شود و تفاهم نامه هایی با سازمان های مختلف منعقد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: درهمین راستا شورای راهبردی ترومای استان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان مدیر و مجری این برنامه خواهد بود.

یوسف زاده با اشاره به درپیش بودن چهارشنبه آخر سال وعدم آموزش درباره آن تصریح کرد: سامانه ثبت چهارشنبه سوری ایجاد شده است و پویش مردمی 4 شنبه سوری در فضای مجازی از امروز آغاز می شود و تمام نکات ایمنی که لازم است در این پویش تذکر داده می شود.

وی ابراز کرد: شماره تماس 09116139826 برای مشاوره و پیشگیری اتفاقات چهارشنبه سوری آماده پاسخ گویی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه 8 و 54 پایگاه اورژانس به ترتیب در رشت و کل استان برای نوروز درنظرگرفته شده است، افزود: برای تبلیغات رسانه ای و برنامه های آموزشی 250 میلیون تومان هزینه شده است.

 

ارسال نظرات