آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پتروشیمی استان در سال آینده

عملیات اجرایی بزرگترین پتروشیمی کهگیلویه وبویراحمد سال آینده آغاز می شود.
کد خبر: ۸۸۳۶۷۷۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در جلسه هماهنگی برای تامین زمین،خوراک و آب این طرح گفت:این کارخانه با مساحت 90 هکتار و ظرفیت سالانه بیش از 1 میلیون و 500 هزار تن در بخش مارگون ساخته خواهد شد.
داریوش دیودیده افزود:محصولات تولیدی بزرگترین پتروشیمی استان شامل 1 میلیون تن متانول،250 هزار تن پروپیلن، 250 هزار تن پلی پروپیلن، 60 هزار تن گاز مایع و 30 هزار تن بنزین پیرولیز است.
وی سرمایه گذاری این طرح را 3 هزار و 400 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح برای 1300 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد افزود: خوراک این پتروشیمی 700 میلیون متر مکعب گاز طبیعی است که از طریق خط انتقال سراسری 42 اینچ گاز کشور،در مجاورت این طرح تامین خواهد شد.
داریوش دیودیده گفت:ساخت پتروشیمی بویراحمد از آن جهت اهمیت دارد که زنجیره ی تولید نفت و گاز را تکمیل و از خام فروشی به خارج از کشور جلوگیری می کند.
وی با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد با تولید روزانه 720 هزار بشکه نفت خام و 50 هزار بشکه میعانات گازی و تولید ماهانه 4 و 1 دهم میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی،دومین تولید کننده نفت و گازکشور است افزود: این استان زیرساخت های لازم برای طرح های پتروشیمی را دارد و می تواند تبدیل به قطب پتروشیمی کشور شود.
زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا هم با بیان اینکه تنها راه رفع بیکاری،استفاده از بخش خصوصی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی است گفت: پیشرفت استان نیازمند عزم عمومی و هم افزایی است ودستگاه های اجرایی استان باید همکاری های لازم برای اجرای هر چه سریع تر طرح پتروشیمی بویراحمد را داشته باشند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت:حمایت ما از این طرح،جدی است و باید روال کار اجرای این طرح به دور از شتابزدگی ، با حساسیت و بر اساس اصول فنی و تخصصی طی شود.
موسی خادمی،تامین خوراک برای این پتروشیمی را کاری حساس دانست که نیاز به صرف پیگیری و رایزنی در سطح ملی دارد.
ارسال نظرات