رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اگر دولت سهمش را در حمل و نقل عمومی پرداخت کند دیگر نیازی به افزایش کرایه‌ها نیست.
کد خبر: ۸۸۳۶۷۰۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی چمران در حاشیه اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران درخصوص اظهارات عیسی فرهادی فرماندار تهران مبنی بر اینکه هیچگونه افزایش قیمت نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال 96 نخواهیم داشت، گفت: با توجه به افزایش حقوق کارمندان بنابراین باید نرخ بلیت کرایه نیز افزایش یابد.

وی افزود: اگر دولت یارانه حمل و نقل عمومی را که در قانون مشخص کرده است را پرداخت کند بنابراین نیازی به افزایش نرخ کرایه‌ها نخواهد بود ولی سال‌هاست که دولت نسبت به پرداخت تعهدات خود به حمل و نقل عمومی عمل نکرده است؛ بنابراین نیاز است که افزایش نرخ کرایه‌ها را داشته باشیم.

چمران یادآور شد: آنچه که از سوی شهرداری تهران به شورای شهر برای افزایش نرخ کرایه‌ها ارسال شده بود بسیار بالاتر بود ولی شورا آنچه را که مصوب کرد حداقل افزایش بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: نمی‌توان به راننده تاکسی گفت علی‌رغم افزایش قیمت مواد مصرفی نرخ کرایه‌ها افزایش پیدا نکند.

چمران افزود: برای نرخ کرایه تاکسی پیشنهادهای مختلفی از 5 تا 10 درصد داده شده است که در روز یکشنبه در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: مخالفت‌های فرمانداری با مصوبات شورای شهر مجددا در صحن شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر باز هم فرمانداری مخالفت کند موضوع به شورای حل اختلاف وزارت کشور برای تصمیم‌گیری نهایی ارسال خواهد شد.

چمران در ادامه درباره مصوبات شورای عالی استان‌ها نیز اظهار داشت: در جلسه امروز طرح دو فوریتی الحاق دو تبصره به ماده 6 قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور در سی و هفتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها تصویب شد.

وی درباره عملکرد شورای عالی استان‌ها در سال جاری نیز گفت: امسال 12 جلسه برگزار شد و مصوبات بسیاری به تصویب رسید. میهمانانی از جمله وزرا، مدیران سازمان‌ها و نهادها نیز در جلسات شورای عالی استان‌ها حضور پیدا کردند.
ارسال نظرات