کنگره بزرگ 36000 شهید دانش آموز کشور و 415 شهید دانش آموز استان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان سقز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۷۰۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیمانی در کنگره 36 هزار دانش آموز شهید که در سالن شهید بهشتی سقز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل جوان  اشاعه شود.
 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری یادواره ی شهدا، گفت: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و مهم ترین دغدغه مدیران و مسئولان در این عرصه، زنده نگه داشتن نام و یاد آنان است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا خصوصاً شهدای دانش آموز بعنوان یک برنامه فرهنگی در استان کردستان نهادینه شده است، افزود: اینگونه مراسمات با همکاری و همراهی خودجوش دانش آموزان و اولیای آنان در سطح استان برگزار می شود که نشان می دهد مردم با تأسی از شهدا در برابر هجمه های دشمنان ایستاده اند.

 
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس ، تقدیر و سپاس از جان نثاری شهدای گرانقدر را جزو رسالت های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت : از جمله ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین، تقویت اعتقاد دانش آموزان است که در آینده سهم کلان جمعیت کشور و به تعبیری سهم تمام کشور را تشکیل خواهند داد.
 

قربانی به عظمت نام و یاد شهدای دانش آموز اشاره نمود و افزود: تجلیل و ارزش گذاری از شهدا بویژه شهیدانی که در سن و سال دانش آموزان بودند، می تواند بهترین مولفه برای تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان عزیز باشد.

در پایان این مراسم از چندین خانواده معظم شهدای دانش آموز با اهدای لوح و جوایز تجلیل به عمل آمد، همچنین اجرای سرود، دکلمه، اجرای تئاتر و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این مراسم بود. 

 

 
 
 
ارسال نظرات