خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی کشور گفت: برگزاری یادواره های شهدا قوت قلبی برای ما است و در این مجالس شهداست که تکلیف مداری خودمان را تکرار می کنیم.
کد خبر: ۸۸۳۶۶۷۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، صابر ماهانی مسئول بسیج دانش آموزی کشور صبح امروز در کنگره شهدای دانش آموزی استان با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند " هرجا یادواره شهدا برگزار شود دل من هم آنجا است" اظهارداشت: برگزاری این یادواره ها برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدا ارزشمند است.

وی عنوان کرد: برگزاری یادواره های شهدا قوت قلبی برای ما است و در این مجالس شهداست که تکلیف مداری خودمان را تکرار می کنیم.

مسئول بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه فکر کنیم که چرا 36 هزار نوجوان دانش آموز بسیجی تکلیف خود را حضور در جبهه دانستند و شهید شدند؟ افزود: هدف تمام شهدا احیای اسلام ناب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید مسیری که امام ترسیم کرد را برای رسیدن به حاکمیت اسلام در جهان و مسیری که امروز ولی امر مسلمین جهان ندا سر می دهند با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت دنبال کنیم.

صابر ماهانی ابراز داشت: قطره قطره خون هایی که در راه خدا بر زمین می ریزد هیچ گاه هدر نمی رود بلکه دریایی می شود که بر پیکره اجتماع تزریق می شود.

وی خطاب به خانواده های شهدا گفت: امروز شهید شما در گستره ای که انقلاب اسلامی در جهان دارد سهیم است.

مسئول بسیج دانش آموزی کشور گفت: امروز درگیری اصلی بین جهان استکبار به سرکردگی آمریکا و این طرف هم فریاد آزادی خواهی و مقاومت به رهبری امام خامنه ای(حفظه الله) است.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که این درگیری به مقاومت، استقامت و شناخت درست راه شهیدان نیاز دارد. باید فرهنگ ایثار و شهادت را خوب بشناسیم تا بتوانیم در این درگیری پیروز شویم.

صابر ماهانی با بیان اینکه یک روز دشمنان از همه طرف حمله گسترده کردند که انقلاب اسلامی را از میان بردارند افزود: امروز گستره انقلاب اسلامی در عراق، سوریه و یمن نشان دهنده تاثیرگذاری فرهنگ ایثار و مقاومت در عرصه جهانی است.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: از ویژگی های مهم خون شهدا حماسه آفرینی آنان است که باید از آن استفاده کنیم . شهدا با تقدیم خونشان روح حماسه را در جامعه مرده زنده کردند.

مسئول بسیج دانش آموزی کشور با تاکید براینکه بیان درست زندگی و سیره شهدا وظیفه ما است گفت: شهدا الگویی برای دانش آموزان هستند. درسی که از شهید فهمیده می گیریم اطاعت پذیری از امام است. او جلو رفت تا تکلیف خودش را ادا کند.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا چشم و چراغ این ملتند متذکر شد: شهدا با بصیرت راه خود را انتخاب کردند و این وظیفه سنگین برعهده ما است که این فرهنگ را منتقل کنیم.

صابر ماهانی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس فرهنگی غنی برگرفته از آموزه های دینی است گفت: چطور باید این فرهنگ را منتقل کنیم ؟ رهبر انقلاب فرمودند " راهیان نور فناورانه از فرهنگ دفاع مقدس است".

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی باید از تکنولوژی و هنر برای گسترش فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم و این مهم برعهده مسئولین فرهنگی و هنری جامعه است.

مسئول بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه اگر تولیدات فرهنگی ارزشمدار آمد با واردات فرهنگی و هجمه دشمن مقابله می کند اظهارداشت: فرهنگ ملت ما برگرفته از ایثار و شهادت است که تا کجا پیشرفت داشته ایم.

وی متذکر شد: اینکه یادواره شهدا برگزار کنیم کار ما تمام نمی شود . اینها داشته هاست که برای شدنی کردن آنان باید برنامه ریزی دقیق شود .

صابر ماهانی خاطرنشان کرد: وقتی جنگ تمام شد امام پیامی صادر کرد که به معلمان توصیه می کنیم آن را مرور کنند.

وی بیان داشت: امام یک راه را در مقابل همه ما قرار داده است و ما باید با برگزاری این یادواره های شهدا و با آشنایی فرهنگ ایثار و شهادت بتوانیم خواسته های امام را برآورده کنیم که نابودی ظلم، استبداد و فساد است.

مسئول بسیج دانش آموزی کشور افزود: امروز مسلمانان زیادی در سراسر دنیا به این پیام معمار کبیر انقلاب برخاستند، طالب اجرای خواسته امام هستند و با اتکا به نگاه امام راه خودشان را پیدا کردند.

وی ادامه داد: همانطور که ملت بزرگ ایران این پرچم را بلند کردند و پیام شهدا این است که مبارزه تا نابودی کامل ظلم و شرک در دنیا ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها