مديركل حفظ و احيا بناها و محوطه هاي تاريخي سازمان ميراث فرهنگي كشور:
معماری ايران در حال از بین رفتن است و متاسفانه زایش معماری اتفاق نمی افتد و این کپی برداری های ناقص در حوزه معماري نگران کننده است.
کد خبر: ۸۸۳۶۶۲۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مديركل حفظ و احيا بناها و محوطه هاي تاريخي سازمان ميراث فرهنگي كشور در چهارمين كنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران –زنجان گفت: مهمترین هدف توجه به میراث فرهنگی، استفاده از تجربیات گذشتگان است و همه این دل نگرانی ها در حوزه میراث فرهنگی به خاطر عدم توجه به گذشته تاریخ، هنر و تجربه است.

غلامرضا ميثاقيان افزود: همه دارایی ما در کشور میراث فرهنگی است، آموزش در کشور جزء میراث فرهنگی است ولی اکنون شاهد آموزشی متناسب با میراث فرهنگی در کشور نیستیم.

وي در ادامه اظهار داشت: معماری ايران در حال از بین رفتن است و متاسفانه زایش معماری اتفاق نمی افتد و این کپی برداری های ناقص در حوزه معماري نگران کننده است.

مديركل حفظ و احيا بناها و محوطه هاي تاريخي كشور اظهار داشت: برگزاری کنگره های اینچنینی فرصتی است برای دانستن ارزش ها و تاریخ معماری تا سرمشقی باشد برای آینده گان.

وي افزود: بناها و هر چیز مادی لاجرم روزی فناپذیر است اما آنچه از معماری و شهرسازی می ماند حکمت آن است و شرایط ما امروزه به گونه ای است که نیازمند یادگیری از گذشته برای ساختن آینده هستیم.

ارسال نظرات