مسئول حفاظت اطلاعات سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز؛
سرهنگ پاسدار علیزاده گفت: در شبکه های مجازی اتفاقاتی در حال رخ دادن است و بیشترین اثر آن از بین بردن حریم ها است، دشمن ارزش های ما را هدف گرفته است به وسیله همین تلفن های همراه که همیشه در اختیار ما است .
کد خبر: ۸۸۳۶۶۱۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ پاسدار علیزاده مسئول حفاظت اطلاعات سپاه استان البرز در جلسه بصیرتی خانواده های پاسداران استان البرز با تبریک فرارسیدن سال جدید و ولادت حضرت زهرا (س) با اشاره به تهدیدات موجود در ارتباط با فضای مجازی و تلفن همراه اظهار داشت : کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه و مرکز تهدیدات دشمنان قرار گرفت و دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز از هیچ توطعه ای دریغ نکرده اند.

 
حفاظت از حریم خصوصی با آگاهی از آسیب های شبکه های اجتماعی 
 

سرهنگ پاسدار علیزاده با بیان اینکه بحث تحریم ها موضوعی است که سالیان سال است کشور ما با آن درگیر است افزود: پس از پیروزی انقلاب هیچ فناوری وجود نداشته است که با سیستم های تلفن همراه و اینترنت پیشرفت داشته باشد و در کشور ما وجود داشته باشد ، کشوری که در تحریم است در بحث سیستم های هوشمند و فضای مجازی از کشور های اروپایی هیچ گاه عقب نمانده است.

وی گفت: درصد بسیاری از جرائم که در سطح جامعه رخ میدهد منشاء بیشتر آن فضای مجازی است.

سرهنگ علیزاده با بیان اینکه سن استفاده از گوشی های تلفن همراه به دوران ابتدایی رسیده است بیان داشت: در فضای تلگرام و شبکه های اجتماعی هیچ سانسوری وجود ندارد و کسانی که گوشی های تلفن همراه برای فرزندان خود تهیه میکنند اطمینان داشته باشند دسترسی به این نوع اطلاعات بسیار آسان است.

وی با اشاره به وجود نرم افزار های رایگان موجود در مارکت های اندرویدی تصریح کرد: بنا به نوع نرم افزار در زمان نصب برنامه حدودا 30 مورد دسترسی برای نصب برنامه وجود دارد که دسترسی به خصوصی ترین موارد موجود را میخواهد و پس از آن نمیتوان به جایی شکایت کرد که از اطلاعات تلفن همراه سرقت شده است.

سرهنگ علیزاده گفت: سازمان جاسوسی آمریکا بخشی به نام جمع آوری اطلاعات آشکار دارد که با جمع آوری اطلاعات و تجزیه تحلیل آنها را در اختیار نیروهای خود قرار میدهد ، از زمانی که تلفن های هوشمند مورد استفاده عموم قرار گرفته است 90 درصد کار آنها آسان تر شده است.

وی با اشاره به شایعه سازی در فضای مجازی اظهار داشت: اتفاقات و انقلاب هایی که در دهه اخیر در جوامع رخ داده است، بیشتر مرتبط با فضای مجازی است که از این طریق اطلاع رسانی و کنترل میشود.

مسئول حفاظت اطلاعات سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز  تاکید کرد: موضوعات و شایعات در فضای مجازی وجود دارد و اگر این فضا را نشناسیم و نتوانیم کنترل کنیم باید منتظر ایجاد آسیب های جدی در این زمینه باشیم.

سرهنگ علیزاده با بیان اینکه در فضای مجازی به هر شخصی نمیتوان اعتماد کرد یادآور شد: در شبکه های مجازی اتفاقاتی در حال رخ دادن است و بیشترین اثر آن از بین بردن حریم ها است، دشمن ارزش های ما را هدف گرفته است به وسیله همین تلفن های همراه که همیشه در اختیار ما است .

وی در پایان خاطر نشان کرد:ئباید تلاش کنیم ضمن آگاهی پیدا کردن دراین زمینه، بتوانیم از حریم حخوصی خانواده و فرزندانمان را کنترل کنیم.

 

ارسال نظرات