مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی:
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور به پدیده وزش باد در برخی نقاط جنوب شرق، مرکز و شرق کشور اشاره کرد و گفت: وزش باد در ۷۲ ساعت آینده موجب ایجاد گردوخاک در برخی نقاط استانهای کشور خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۵۹۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی 24 ساعت آینده و تا اواخر وقت روز پنجشنبه ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی دچار بارشهای پراکنده باران خواهد شد.

وی ادامه داد: در سه روز آینده سایر مناطق کشور جوی نسبتاً پایدار خواهند داشت و این وضعیت در شهرهای صنعتی افزایش آلاینده‌های جوی را به‌دنبال دارد و کیفیت هوا برای گروههای حساس ناسالم خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از عصر پنج شنبه تا اوایل صبح جمعه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود و اخطاریه‌های لازم در این باره صادر شده است.

به گفته وظیفه طی سه روز آینده شاهد افزایش سرعت وزش باد و پدیده گردوخاک در نیمه شرقی کشور خواهیم بود و این وضعیت عصر پنجشنبه و روز جمعه در منطقه زابل، پاره‌ای از مناطق سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد به وقوع می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از روز شنبه غرب کشورمان را در برمی‌گیرد، اظهار کرد: این سامانه بارشی دراواخر وقت روز شنبه نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد و در روزهای یکشنبه و دوشنبه این سامانه علاوه بر نیمه غربی در شمال شرق و شرق کشور فعال خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: پیامد عبور این سامانه بارشی در روزهای آتی افزایش ابر، بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق مرتفع بارش برف خواهد بود.

به گفته وظیفه، شنبه به دلیل وزش باد جنوب شرقی شدید در خوزستان پدیده گردوخاک رخ خواهد داد؛ همچنین وزش باد شدید طی روزهای شنبه و یکشنبه در بعضی ساعات اردبیل را در برمی‌گیرد.

وی شهرکرد با 9 درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 27 درجه بالای صفر را گرم‌ترین مناطق کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران به 12 درجه بالای صفر رسید که فردا شاهد افزایش یک درجه‌ای دما خواهیم بود و افزایش ابر به همراه وزش باد در پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

ارسال نظرات