مراسم جشن نیکوکاری باهدف کمک به دانش آموزان و نیازمندان در آستانه سال نو و همزمان با سراسر کشور در 42 مدرسه شهرستان بهاباد و به صورت نمادین در دیستان قرآنی سمیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۵۶۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، مراسم جشن نیکوکاری در دبستان قرآنی دخترانه سمیه بهاباد برگزار شد .

حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد با تبریک هفته احسان و نیکوکاری از حضور همه دانش آموزان مدیران و دست اندرکاران جشن نیکوکاری تقدیر و تشکر کرد و افزود : این اقدام یکی از سنت های حسنه اسلامی است که همواره مورد تأکید بزرگان دین ما بوده است.

وی از احسان و نیکوکاری به عنوان تبلور حس نوع دوستی و مهرورزی یاد کرد و گفت: این اقدام یکی از سنت های حسنه اسلامی است که همواره مورد تأکید بزرگان دین ما بوده است.

امام جمعه بهاباد با اشاره به این که ملت مسلمان و مؤمن ایران اسلامی هر ساله با حضور پرشور خود در پایگاه های کمیته امداد حس نوع دوستی و احسان را به همه دنیا ثابت می کنند، گفت: مردم نیکوکار در این روز حضور مهربانانه خود را در همدلی با دیگران نشان می دهند.

وی همچنین بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ حسنه احسان و نیکوکاری در سطح جامعه تاکید کرد و اظهارداشت: کمک به نیازمندان از دستورات اکید دین اسلام است.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه نیکوکاری از شاخه های مهم اخلاق اجتماعی است، افزود: این مهم سرچشمه همه نیکی ها به شمار می رود.

وی تاکید کرد: دستگیری از نیازمندان بویژه در آستانه سال نو که مردم با خرید های نوروزی خود به استقبال بهار می روند یک امر مهم و حیاتی است.

فرماندار بهاباد

احسان و انفاق شاخص ترین ویژگی اهل ایمان است

در ادامه این مراسم فرماندار بهاباد در سخنانی با تبریک هفته احسان و نیکوکاری گفت :یکی از کارهای خیر و پسندیده که در دین اسلام بر آن تاکید شده است کمک به نیازمندان و هم نوعان است که ترویج تربیت عاطفی ، احسان و نیکوکاری و انفاق در بین دانش آموزان را در پی خواهد داشت .

عباس اقبال برگزاری جشن نیکوکاری را در تقویت فرهنگ نوع دوستی و حمایت از نیازمندان موثر دانست و گفت: همه باید تلاش کنیم تا این آیین معنوی در سطح شهرستان به خوبی و با مشارکت گسترده مردم برگزار شود.

اقبال با بیان اینکه احسان یک صفت ارزشمند و یک ویژگی با ارزش است که خداوند عالم یکی از گروه هایی را که دوست می دارد انسانهای محسن و نیکوکار می باشد (( وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنينَ )) ((و همانا خداوند با نیکوکاران است گفت : ا نسانهایی که اهل احسان و نیکوکاری هستند خداوند عالم آنها را به رحمت خود نزدیک می کند

وی با بیان اینکه احسان و انفاق شاخص ترین ویژگی اهل ایمان است گفت : از منظر وحیانی قرآن شاخص ترین ویژگی اهل ایمان سبقت در انجام کارهای خیر و احسان و انفاق است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای از بین بردن محرومیت در جامعه یادآورشد: این نهاد مقدس نقش مهم و موثری در محرومیت زدایی از جامعه و توانمندسازی اقشار محروم داشته است.

مدیر آموزش و پرورش این شهرستان نیز درسخنانی از جشن نیکوکاری به عنوان سنت حسنه جامعه اسلامی درکمک به همنوع نام برد.

وی تصریح کرد :مشارکت در این جشن، تمرین درس ایثار، انفاق، کمک به همنوع و نیز انسان دوستی می باشد که در آموزه های اسلامی به آن تاکید فراوان شده است.

در ادامه رمضان باقری مدیر کمیته امداد امام خمینی ره بهاباد هم به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد پرداخت و پیام مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان یزد را در رابطه با روز احسان و نیکوکاری قرائت نمود

در پایان مسئولان و دانش آموزان با حضوردرپای صندوقهای کمک به جشن نیکوکاری شادیهای خود را بین دانش آموزان قسمت کردند .


ارسال نظرات