خبرهای داغ:
استاندار همدان با بیان اینکه موانع سرمایه‌گذاری و مشکل عدم رغبت همدانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان، کمتر شده است، گفت: بیش از تمام مدت بعد از انقلاب، استانداری از بودجه دولتی و کمک‌های اداری به راهیان نور و اردوگاه‌های استان در جنوب کمک کرده است.
کد خبر: ۸۸۳۶۵۱۹
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد ناصر نیکبخت امروز به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در جمع دانشجویان این دانشگاه حضور پیدا کرد و اظهار داشت: این اولین باری نیست که در بین شما حضور پیدا می‌کنم و در استانداری در چند جلسه در خدمت دانشجویان بوده‌ایم و دغدغه آنها را شنیده‌ایم.

وی با بیان اینکه شنیدن دغدغه دانشجویان ارزشمند است اما مشغله فراوان ما این اجازه را نمی‌دهد، گفت: هنگامی که دانشجویان مطالبه‌ای می‌کنند و یا اعتراضی دارند باید با حوصله و دقت به حرف آنها گوش داد چراکه این مملکت باید توسط دانشجویان ساخته شود و راه تعالی توسط آنان برای کشور باز شود.

نیکبخت با بیان اینکه اینکه فضای دانشگاهی برای من آنقدر ارزشمند است که ساختمان میهمانسرای استانداری را برای احداث دانشگاه صنعتی واگذار کردم افزود: من علاقمند به حضور در دانشگاه هستم و حضور ما در این جمع تکرار می‌شود.

استاندار همدان درباره اشتغال استان گفت: تولید دغدغه اصلی ماست و بیکاری معضلی است برای خانواده‌ها و نباید خانواده‌ای باشد که جوان بیکار داشته باشد چراکه جوان بیکار در معرض آسیب و مفسده قرار دارد.

نیکبخت با بیان اینکه از شنیدن دعوت دانشجویان برای شرکت در جلسه "چنین شد" خوشحال شدم، افزود: من علاقمند نیستم مسائل گذشته کالبدشکافی شود اما بعضی جاها لازم است تا بگوییم چه اتفاقاتی افتاده وگرنه هر دولتی که سر کار می‌آید با نیت خدمت است حالا اینکه در میانه راه دولت دچار انحراف شود مبحث دیگری است.

وی افزود: سال 84 رشد اقتصادی 6 درصد بود و تورم 12 درصد، اما در زمانی که دولت یازدهم دولت را تحویل گرفت، رشد اقتصادی 6.8 درصد منفی و تورم 43 درصد بود.

استاندار همدان اظهار داشت: دولت زمانی امور کشور را به دست گرفت که انتظارات مردم و مطالبات آنها نیز بالا رفته بود که البته به حق هم بود و این در حالی بود که 750میلیارد دلار ارز وارد کشور شده و 400هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زده شده با کمترین درصد پیشرفت به ما واگذار شد.

وی گفت: در آبان 92 که وارد استان شدم 5 هزار شاغل، بیکار شده و 300 واحد تولیدی نیز تعطیل شده بودند و یک هزار و 400 واحد تولیدی نیز زیر 30 درصد فعالیت داشتند که عملا به معنای تعطیل بودن آنها است.

نیکبخت بیان کرد: اگر می‌خواهیم کار فرهنگی- اجتماعی کرده و مردم را امیدوار نگه داریم باید اقتصاد کشور را فعال نگه داریم به همین سبب ما در بدو ورود وضعیت واحدهای تولیدی استان را بررسی کرده و متوجه شدیم مشکل اصلی آنها بدهکاری‌ها و معوقات بانکی به دلیل عدم تخصیص 30 درصد از درآمد حاصل از یارانه‌ها به آنها، و ورود کالای قاچاق چینی به کشور است.

وی درباره تغییر و انتصاب فرمانداران فامنین و اسدآباد عنوان کرد: در هیچ یک از تغییرات مربوط به فرمانداران نمایندگان مجلس دخالتی نداشتند و بنابر وضع موجود این افراد تغییر کردند.

استاندار ابراز کرد: فرماندار فامنین به دلیل بیماری و عدم حضور خانواده‌اش در محل ماموریت او و فرماندار اسدآباد نیز بنا بر صلاحدید بنده تغییر کردند که البته قرار بود این تغییرات قبل از انتخابات مجلس اتفاق بیفتد.

نیکبخت گفت: درباره عدم حضور بنده و سایر فرمانداران در محل خدمت باید بگویم فرمانداران همراه با خانواده هایشان باید در شهری که مامور شده‌اند حاضر شوند وگرنه یا باید عزل شوند و یا استعفا دهند البته استانداران از این قاعده مستثنی هستند.

وی افزود: بنده نیز برای دیدار با خانواده‌ام تنها اجازه دارم از روزهای پنجشنبه استفاده کنم و دلیل عدم حضور من در باقی روزهای هفته در استان جلساتی است که با مسئولان و سرمایه‌گذاران در تهران می‌گذارم.

استاندار همدان درباره انتصاب خویشاوندان خود در استانداری همدان نیز بیان کرد: از معدود استاندارهایی هستم که یک نفر از اقوام خود را وارد همدان نکرده‌ و آن آقای موسوی نامی که می‌گویید کارمند رسمی وزارت کشور بوده و با توجه به نیاز در استان در پست فرمانداری حضور یافت.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویان درباره سرانجام مصوبات همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در همدان نیز تصریح کرد: همایش سرمایه‌گذاری برای آباد کردن بود اما همدانی‌ها متاسفانه وراد عرصه سرمایه‌گذاری نمی‌شوند اما در این همایش برای سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومان اعلام آمادگی شد و ‌اما سرمایه‌گذارا‌ن خارجی بخش خصوصی وارد عرصه شدند.

استاندار همدان با بیان اینکه یکی از کارهای برجام برای استان ورود ریل برای راه آهن تهران ـ همدان بود گفت:که براساس آخرین آماری که به بنده داده‌اند، راه آهن به 55 کیلومتری همدان رسیده و من از رئیس جمهور خواسته‌ام دستور دهند تا از دو طرف ریل گذاری انجام شود که اگر از دو طرف ریل گذاری انجام شود 25 روز دیگر ریل به همدان می‌رسد.

نیکبخت با بیان اینکه من ادعا می‌کنم ماهانه بین 700 تا یک هزار نفر اشتغال در استان بر اساس بیمه تامین اجتماعی در ایجاد می‌شود گفت: اتاق بازرگانی استان به بنده رسما اعلام کرده اند هرچه در آمار تامین اجتماعی آمده درست است منتهی در برخی جاها اشتغال بیشتر بوده اما کمتر بیمه شده اند لذا دانشجویان هم می‌توانند بیایند و راستی آزمایی کنند ما در اشتغال استان سوم کشور هستیم.

استاندار در پاسخ به سئوال دانشجویان درباره محکومیت فرماندار رزن گفت: فرماندار من محکوم شده و جای اعتراض دارد اما هیچ جرمی مرتکب نشده ‌چرا که فرماندار من مصوبه شورای تامین شهرستان را انجام داده است‌. در روز قدس وحدت لازم است و از نظر من مسئول ذره‌ای تخلف نکرده است‌.

نیکبخت با بیان اینکه جابه‌جایی در دانشگاه ملایر از سیاست‌های وزارت علوم بوده است گفت: طلاق در همدان دو درصد کاهش یافته ‌و اعلام می‌کنم هر دانشجویی ازدواج کند 20 میلیون تومان وام به آنها بدون نوبت پرداخت می‌شود.

استاندار همدان در ادامه با اعلام اینکه 154 میلیارد تومان در سال 95 وام ازدواج پرداخت شده است افزود: استان در مسائل فرهنگی کم نگذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه ما در انتخابات بی‌طرف هستیم و انتخابات را سالم برگزار می‌کنیم، گفت: الان 8 ماه است که از چاه های نیروگاه شهید مفتح استفاده نمی شود و این برای اولین بار است که در کشور با اجرای یکی از روش‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از آب، پساب فاضلاب همدان تصفیه شد و به نیروگاه داده شد تا چاه ها مسدود شوند.

استاندار همدان با بیان اینکه موانع سرمایه‌گذاری و مشکل عدم رغبت همدانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان، کمتر شده است، افزود: بیش از تمام مدت بعد از انقلاب، استانداری از بودجه دولتی و کمک‌های اداری به راهیان نور و اردوگاه‌های استان در جنوب کمک کرده است.

نیکبخت با بیان اینکه تخصیص 100 درصدی و بیشتر از 100 درصد اعتبارات سفر ریاست جمهور به استان، خوش قولی به مردم و عمل به تعهدات دولت است گفت: 10 هتل در همدان در حال ساخت است و همدان می‌تواند در گردشگری از استانهای اول کشور باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه دفاع و پیروزی در برجام به دلیل حمایت مردم، رهبری‌های خوب، اصولی و داهیانه رهبر معظم انقلاب و مشاهده رشادت‌های مردم در دفاع مقدس بود گفت: ترامپ هم سر عقل می‌آید و قدرت ایران را می‌پذیرد زیرا دنیا اکنون قدرت ایران را پذیرفته است.

وی با اعلام اینکه ما در بخش کشاورزی 135 درصد شاخص‌ها را اجرا کرده‌ایم، گفت: در هیچ استانی سراغ نداریم که 81 درصد اراضی آبی استان تحت آبیاری مدرن باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات