خبرهای داغ:
دومین سالگرد شهادت دلیرمرد جنوبی شهید علی منیعات، از شهدای مدافع حرم خوزستان با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در خرمشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۶۴۷۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
دومین سالگرد شهادت دلیرمرد جنوبی شهید علی منیعات، از شهدای مدافع حرم خوزستان با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در خرمشهر برگزار می‌شود.

سالگرد شهادت جوان خرمشهری شهید مدافع حرم علی منیعات با حضور گسترده اقشار مختلف مردم خرمشهر در مسجد جامع این شهر برگزار می‎شود و همگان یاد این جوان شهید را گرامی می‌دارند.

این آیین روز پنج‌شنبه 19 اسفند ماه سال 1395 بعد از نماز مغرب و عشا با حضور دوستان شهید مدافع حرم علی منیعات آغاز می‌شود و مردم خوزستان به مقام شامخ این شهید ادای احترام می‌کنند.

در دومین سالگرد شهادت دلیرمرد جنوبی شهید علی منیعات، از شهدای مدافع حرم خوزستان آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری سخنرانی می‌کند و جمعی از مداحان به نوحه‌خوانی می‌پردازند.

شهید علی منیعات جوان 29 ساله خرمشهری بود که در نخستین روزهای صدور فتوای جهاد توسط مرجعیت عراق برای دفاع از حریم عتبات عالیات به صف برادران دینی خود در عراق پیوست.

 وی در عراق به گردان‌های مقاومت موسوم به لواء ابوالفضل العباس (ع) پیوست و در میان هم‌رزمان به ابوالحسن الدراجی معروف بود.

این جوان خرمشهری در عملیات آزادسازی تکریت فرماندهی یکی از دسته‌های واکنش سریع و خط‌شکن را بر عهده داشت و پیش از ظهر روز 20 اسفندماه سال 1393 در حین انجام عملیات پاک‌سازی شهر تکریب عراق براثر انفجار تله انفجاری کارگزاری شده توسط گروه‌های تروریستی تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در شامگاه 24 اسفندماه پیکر پاک شهید علی منیعات از تهران به فرودگاه بین‌المللی آبادان منتقل شد و مورد استقبال گرم مردم شهیدپرور آبادان و خرمشهر قرار گرفت.

پیکر مطهر شهید منیعات در روز 25 اسفند در خرمشهر تشییع شد و پس از آن در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

شهید جبار دریساوی، شهید علی منیعات، شهید محمدرضا عسکری‌فر و روحانی شهید صالح حسن‌زاده شهدای مدافع حرم خرمشهر هستند که نامشان تا ابد زنده و جاوید می‌ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها