معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: تقویت و گسترش مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران و سایر سازمان‌ها برای رفع مشکلات نیازمندان و ایجاد بسترهای توانمندسازی آنان ضروری است.
کد خبر: ۸۸۳۶۴۷۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شکرالله حسن‌بیگی معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی که با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در مجتمع آیت‌الله اراکی کلانشهر اراک برگزار شد با اشاره به سابقه فعالیت نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سابقه فعالیت این نهاد به سال‌ 42 همزمان با آغاز نهضت حضرت امام خمینی(ره) بر می‌گردد.

وی افزود: در آن زمان که نهضت اسلامی حضرت امام راحل آغاز شد جمع کثیری به این حرکت انقلابی پیوستند که به تبع باعث رنجش رژیم ستمشاهی می‌شدند و دستگیر و روانه زندان می‌شدند، در نهایت حضرت امام راحل عده‌ای را مامور رسیدگی به مشکلات خانواده مبارزان در بند رژیم شاهنشاهی کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی تصریح کرد: در کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد دومین نهادی بود که به فرمان حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و مامور شد تا وظایف خود را در زمینه رسیدگی به امور نیازمندان ادامه دهد، پس از آن مقام معظم رهبری حمایت کاملی را از این نهاد حمایتی داشته و دارند.

حسن‌بیگی یادآور شد: بایستی گفت برنامه چشم‌انداز 20 ساله کمیته امداد تحت عنوان چشم انداز 1404 توسط این نهاد تدوین و دنبال می‌‍شود که در کمتر دستگاه یا سازمانی شاهد این امر هستیم. این برنامه دارای 6 بند است که در بند 5 آن به تعاملی موثر و سازنده با سازمان‌ها و نهادها متکی به مشارکت‌های مردمی و منابع اختصاصی و بهره‌گیری از منابع عمومی مطرح شده است.

وی افزود: کمیته امداد با رویکردی مثبت نسبت به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها تعامل سازنده را برای خدمات رسانی و حمایت از محرومان دنبال می‌کند که در این راستا در استان مرکزی سمن‌ها از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند که می‌توانند بیش از این فعالیت داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی تصریح کرد: بیش از 400 سازمان مردم نهاد در استان فعالیت دارند که بازوی کمکی دولت بوده و در بسیاری از برنامه های اجرایی پیش قدم هستند از جمله در بخش مدرسه سازی شاهدیم که 33 درصد مدارس کشور توسط خیرین انجام شده است.

حسن‌بیگی با تاکید بر بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت سازمان های مردم نهاد گفت: نسبت به نرم جهانی نقص‌هایی داریم چراکه در حال حاضر بیش از 30 میلیون سازمان مردم نهاد در جهان فعالیت دارند که این آمار در ایران به 10 هزار سازمان مردم نهاد می‌رسد. که می‌توان با افزایش تعداد این سمن‌ها به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کمترین زمان ممکن دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در برنامه‌های حمایتی گفت: در هر کجا از مشارکت مردم بهره‌مند شده‌ایم به موفقیت دست پیدا کرده‌ایم چراکه تلاش نیروهای مردمی بیشتر از مسئولین دولتی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی تصریح کرد: زیبنده نیست که از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد به عنوان خانواده بزرگ امدا یاد شود بلکه بایستی تلاش کنیم با برنامه‌ریزی آموزشی و مهارتی برای توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش، شاهد خروج این خانوارها از پوشش‌های حمایتی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات