مرحله دوم جشن نیکوکاری با نواخته شدن زنگ نيكوكاري در 608 مدرسه زنجان آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۴۳۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدير كل كميته امداد استان زنجان در اين مراسم با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری جشن همبستگی و همزبانی است، گفت: معلم خود را در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نمی‌داند و نمی‌تواند شاهد حضور افرادی در جامعه باشد که دارای مشکل هستند.

هدايت صفري با اشاره به اینکه امسال یک هزار و 206 پایگاه در استان زنجان دایر شده است، افزود: تاکنون یک میلیارد و 270 میلیون تومان در مرحله نخست جشن نیکوکاری کمک شده است که پیشبینی می‌شود این رقم به بیش از 2 میلیارد تومان برسد.

قاسم محمدي معاون هماهنگ‌ کننده سپاه انصارالمهدی(عج( استان زنجان با اشاره به اینکه در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در کمک به نیازمندان تأکید شده است؛ افزود: خوشبختانه به همت کمیته امداد و پایگاه‌های جمع‌آوری کمک امسال شاهد کمک‌های بیشتری هستیم

حسن مظفری رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان در این مراسم اظهار کرد: برخی از دانش‌آموزان حتی در طول یکسال هم توانایی خریداری لوازم مورد نیاز خود را ندارند، اظهار کرد: از همین رو در آستانه عید نوروز ضرورت دارد که به این افراد کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمکهای خیران و دانش‌آموزان حتی در حد بسیار کمک نیز کمک کننده خواهد بود، اضافه کرد: برخی از دانش‌آموزان با وجود تحصیل حتی کار نیز می‌کنند.

خليل آقاجانلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نيز در اين مراسم با اشاره به اینکه ما در برابر طبیعت کشور مسؤول هستیم، افزود: امروز می‌بنییم که هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی زیادی ناشی از تخریب طبیعت به کشور تحمیل می‌شود از همین رو باید دقت لازم را در حفظ آن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید به عنوان همیار طبیعت حافظ منابع طبیعی باشیم، تصریح کرد: اگر حافظ این منابع نباشیم در آیده با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

گفتنی است، با برگزاري مراسم نمادين نواخته شدن زنگ نيكوكاري با حضور مسئولان استاني در مجتمع آموزشي نمونه مردمي بسيج زنجان دانش‌آموزان زنجاني كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي خود را به نيازمندان اهدا كردند.

این روزها بوی مهربانی و نیکوکاری در شهر پیچیده است، به پایان سال نزدیک می شویم، همه مهربان‌تر می‌شوند و همه به دنبال بهانه‌ای هستند که شادی‌هایشان را با یکدیگر تقسیم کنند.

این روزها چشم کودکان محروم به دستان نوازشگری است که به یاری آنها بشتابند، امروز قلب‌های شکسته ایتام چشم انتظار مردمی هستند که مهر و محبت در قلب آنها جاری است وخوبی‌ها در وجودشان موج می‌زند.

اگر امروز در گوشه و کنار شهرمان کودکانی یتیم و بی‌سرپرست وجود دارند، هستند کسانی که که مهربانی را می‌جویند در عوض کسانی هستند که دل مهربانشان تاب گریه کودکان را ندارند و بخشی از اندوخته ماهانه و یا سالانه خود را به صندوق‌های مهربانی می ریزند تا دل کودکان غمگین بهاری شود.

امروز نيز دانش‌آموزان زنجاني گردهم آمدند تا بار ديگر مهرباني را تقسيم كنند و شادي بخش دل‌هاي نيازمندان باشند.

ارسال نظرات