اولویت هزینه کرد زکات برای فقرا و نیازمندان است و تا وقتی که دریک روستا نیازمند وجود دارد هزینه کرد زکات در سایر امور درست نیست.
کد خبر: ۸۸۳۶۴۱۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در جشن شکرگزاری مردم زنجان در دهستان بوغداکندی ضمن تقدیر از فعالیت‌های کمیته امداد در امر محرومیت‌زدایی بر استفاده بیش از پیش از ظرفیت خیران در این بخش تأکید کرد.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این مراسم با اشاره به نعمات الهی عطا شده به انسان‌ها اظهار کرد: به جای آوردن شکر نعمات الهی ، شامل دو نوع شکر عملی و شکر زبانی است.

وی ادامه داد: پرداخت زکات بعد عملی شکرگزاری است که همین نوع شکرگزاری موجب افزونی نعمت و در نتیجه نزول بیشتر نعمات آسمانی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر اینکه خداوند روزی رسان است و برای افزایش روزی زکات وضع شده است، افزود: زکات مال برای آن قرارداده شده است که به روزی انسان برکت داده شود.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به لزوم اعتمادسازی بین مردم در بخش زکات اشاره کرد و گفت: اولویت هزینه کرد زکات برای فقرا و نیازمندان است و تا وقتی که دریک روستا نیازمند وجود دارد هزینه کرد زکات در سایر امور درست نیست.

وی تصریح کرد: وظیفه دبیرخانه شورای زکات نیز پیگیری امور مربوط به زکات و پیشبرد اهداف توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش از همین محل است.

ارسال نظرات