دبیر شورای قضایی مازندران با تاکید بر تقویت فرهنگ عمومی در جامعه، گفت: امسال ۱۰۷ هزار فقره پرونده در محاکم قضایی مازندران مختومه شده است.
کد خبر: ۸۸۳۶۴۰۱
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه مرخصی عید شامل حال افراد شرو، سارقان و برهم زنندگان نظم عمومی نمی‌شود اظهار داشت: امسال 510 هزار فقره پرونده در محاکم قضایی مطرح شد.

وی با بیان اینکه 187 هزار و 652 فقره پرونده وارده به دادگاه‌های عمومی در سال 96  داشته ایم، افزود: بالغ بر 107 هزار فقره پرونده در محاکم قضایی استان مختومه شد.

جعفری تصریح کرد: بیش از 141هزار پرونده در سالجاری وارد شوراهای حل اختلاف استان شد و در دادگاه خانواده هم بیش از 21 هزار پرونده وارد و به 23هزار و 479 پرونده رسیدگی شد.

وی مختومه شدن بیش از 107 هزار پرونده در حوزه جزایی را از دیگر کارکردهای حوزه قضایی استان دانست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بر اجرای سیاست پیشگیری در کاهش جرائم تاکید کرد و گفت: با سند چشم‌انداز جامع پیشگیری در جرم زدایی می‌توان برای سرکوب جرم و مجرم و کنترل بیشتر برنامه‌های پیشگیری اقداماتی صورت داد.

وی با اشاره به در اولویت قرار گرفتن فعالیت‌های پیشگیرانه از سال 96 گفت: تخلف کارمندان ادارات کم بوده است.

جعفری خاطرنشان کرد: ممکن است شهروندان حس کنند طرح‌های تبلیغاتی برای جمع‌آوری سلاح و مهمات و یا مبارزه با اراذل صورت می‌گیرد در حالی‌که طرح های ظفر با ذکر نام و مشخصات انجام می‌شود.

دادستان مرکز استان از صدور حکم جلب و دستگیری برخی از دانه درشت ها خبر داد و گفت: دستگاه قضا در برخورد با انواع جرائم با جدیت فعالیت خود را انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: پرونده جرائم مدیران استانی و شهرستانی در دادسرای مرکز استان باید رسیدگی شود و امسال هفت فقره پرونده مربوط به مدیران بوده و 4 فقره دستگیری و قرار کیفرخواست انجام شد و 3 پرونده در دادسرا هم اکنون در جریان است.

دادستان مرکز استان افزود: یک مدیر و یک کارمند با باند نوزاد ربا تعامل کردند و بچه‌ها را بدون تحویل به مراکز اصلی با انتقال به تهران و خارج کشور قصد فروش داشته اند.

وی با اشاره سقط غیرقانونی 31 جنین در استان، افزود: باند مورد نظر شناسایی شد.

دادستان مرکز استان بر لزوم تجهیز در تشخیص جرائم فضای مجازی تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها