در ادامه اتفاقات رخ داده در فروشگاه رفاه، قرار بر این شده که بیش از 50 درصد از سهام بانک های ملت، ملی، سپه، صادرات و تجارت که جزو اصلی ترین سهامداران فروشگاه رفاه به شمار می روند، به بخش خصوص واگذار شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۸۹
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  کمتر از 2 ماه پیش بود که در گزارشی، از جدیدترین مدیر نجومی بگیر دولتی با دریافتی نزدیک به 24 میلیون تومان در ماه رونمایی شد تا مشخص شود ماجرای دریافت حقوق های نجومی توسط مدیران دولتی همچنان ادامه دارد و گویا قرار هم نیست دولت عزم خود را برای برخورد و معرفی این افراد به قوه قضائیه جزم کند.

 

در ادامه اتفاقات رخ داده در فروشگاه رفاه، قرار بر این شده که بیش از 50 درصد از سهام بانک های ملت، ملی، سپه، صادرات و تجارت که جزو اصلی ترین سهامداران فروشگاه رفاه به شمار می روند، به بخش خصوص واگذار شد.

 

در این مسیر حدود 11 درصد از سهام بانک ملت اخیر توسط یکی از شرکت های وارد کننده برنج به مبلغ 74 میلیارد تومان طی اقساط 3 ساله خریداری شده است.

 

از سوی دیگر نیز 52 درصد از سهام بانک های ملی، سپه، صادرات و تجارت هم در تاریخ 22 اسفند ماه با نرخ 1660 تومان قرار است عرضه شود. به عبارت ساده تر می توان گفت با دردست داشتن 100 میلیارد تومان پول نقد و در مجموع 400 میلیارد تومان، این شرکت وارد کننده برنج می تواند سهام عمده شرکت رفاه چند هزار میلیاردی را در اختیار گرفته و طی چند سال، چند صد میلیارد را به صورت اقساط پرداخت نماید.

 

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که می توان این مقدار از سهام را به شرکت تعاونی مهراندیشان به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت رفاه، با دارا بودن بیش از 3500 عضو و نیز دارا بودن 1/5 درصد از سهام فروشگاه های رفاه، فروخت.

 

گلزاده: فروش سهام دست ما نیست

 

فرشید گلزاده کرمانی مدیر عامل فروشگاه رفاه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص ماجرای واگذاری سهام این شرکت به شرکت وارد کننده برنج، اظهار داشت: فروش سهام دست ما نیست و هر کس خریدار باشد می تواند سهام را خریداری کند. این مسئله فراتر از حیطه مدیریتی فروشگاه رفاه است. این اتفاق هم جزو قوانین بورس است.

 

وی درباره علت عدم واگذاری سهام رفاه به شرکت تعاونی مهراندیشان نیز گفت: شما فکر می کنید یک شرکت تعاونی می تواند چند صد میلیارد تومان سهام شرکت را خریداری کند؟ اگر این امکان وجود داشت که خیلی خوب بود. مجموع سرمایه شرکت تعاونی 2- 3 میلیارد تومان است.

 

گلزاده همچنین گفت: بانک مرکزی ابلاغ کرده و سازمان بورس نیز قواعدی دارد برای اینکه سهام شرکت ها را واگذار کند. ما نیز تابع این قوانین هستیم و موضوع سهام فراتر از اختیارات من است.

 

مدیر عامل فروشگاه های رفاه افزود: بانک ها سهامداران اصلی رفاه هستند و آنها هستند که می خواهند سهام خود را بفروشند. هر کسی هم الان می تواند این سهام ها را خریداری کند. دفعه قبل هم که بانک ملت سهام خود را فروخت، ده ها شرکت به رقابت با یکدیگر پرداختند و بالاخره یک شرکت این سهام را خرید. الان هم به همین شیوه قرار است رفتار شود.

 

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا شرکت وارد کننده برنج از سوی شما برای خرید سهام فروشگاه رفاه معرفی شده یا خیر، عنوان کرد: من چگونه می توانم یک نفر را معرفی کنم. من نه می توانم کسی را معرفی کنم نه توصیه کنم. هر کسی که خریدار باشد، سهام را خریداری می کند.

منبع: دانا
ارسال نظرات