اساس کار مدیریت بحران ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و نیروهای امدادی حاضر در محل حادثه و وحدت فرماندهی برای مدیریت درست حادثه است.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۷۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، "اسماعیل نجار"رئیس مدیریت بحران کشور روز چهارشنبه در همایش هم افزایی سازمان های امدادی در مدیریت بحران های طبیعی استان ایلام؛ فرصت ها و چالش ها اظهار کرد: این آتش سوزی ها در بیشتر موارد با مدیریت صورت گرفته مهار شده و منجر به خسارت جانی و مالی نمی شود و در موارد جزیی خسارت هایی را به بار می آورد.
وی افزود: شناخت دقیق مخاطره و آسیب های طبیعی چون سیل، زلزله و آتش سوزی و عوامل بروز آن موجب کاهش خسارت های جانی و مالی برای حادثه دیدگان می شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران یاداور شد: شناخت درست مخاطره و نوع حادثه باعث استفاده درست و به میزان کافی از تجهیزات و امکانات و نیز مدیریت درست بحران می شود.

نجار تاکید کرد: یکی از موارد مهم در هنگام بروز حوادث که باید مدنظر مسئولان و رسانه ها باشد این است که از تشویش و نگرانی اذهان عمومی جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه مدیریت بحران در حوادث گوناگون ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: اساس کار مدیریت بحران ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و نیروهای امدادی حاضر در محل حادثه و وحدت فرماندهی برای مدیریت درست حادثه است.
وی اضافه کرد: هنگام وقوع بحران از تشکل ها و گروه های مردمی برای کاهش خسارت ها استفاده شود که البته بکارگیری نیروهای مردمی در موقع بحران مستلزم فراگیری و آموزش آنان برای نکات موثر در کاهش خسارت های جانی و مالی است.
رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: نداشتن باور به بروز حوادث طبیعی مخاطره آمیز تر از صدمات ناشی از یک رویداد است و باید بدانیم حوادث طبیعی ناگهانی و بی خبر می آید.
نجار پیشگیری ، پیش بینی و مجهز شدن به علم و دانش نسبت به مخاطرات را اساس هر حادثه دانست و افزود: باید همه مردم و مسئولان همواره برای بروز حوادث و رویدادهای طبیعی آماده باشند و برای کاهش خسارت ها از همه دانش و امکانات استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: با توجه به حادثه خیز بودن کشور باید از تجارب حوادث گذشته عبرت و این تجربه ها را مستند، مکتوب و مورد توجه قرار دهیم.
رئیس سازمان مدیریت بحران یادآور شد: هنگام بروز رویدادهای طبیعی و انسان ساخت علاوه بر دستگاه های عضو ستاد بحران ظرفیت و امکانات نیروهای مسلح نیز به کارگیری می شود و این نیروها امکان برگزاری مانور برای آمادگی لازم به منظور پیشگیری، مقابله و کنترل حادثه را دارند.
نجار آموزش مردم، مسئولان و رسانه ها در همه سطوح به ویژه مدارس برای مقوله های پیش بینی، آمادگی، پیشگیری، کنترل و مقابله با رویدادهایی طبیعی و انسان ساخت را مهم و موثر دانست.
.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار