دبیر ششمین جشنواره خوشنویسی استان زنجان:
بر اساس رای هیئت داوران نفرات برتر جشنواره خوشنویسی استان زنجان معرفی شدند.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۷۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دبیر ششمین جشنواره خوشنویسی استان، از حضور ١٨٩ اثر در این جشنواره خبر داده و گفت: این آثار به دست دبیرخانه جشنواره رسیده و پس از آن، کار داوری تا بعد از ظهر ادامه پیدا کرد.

رحمان پرچگانی، وی با اشاره به اینکه این جشنواره سال‌ها برگزار نمی‌شد، افزود: برای پویایی این رشته هنری، از یک ماه و نیم پیش کارهای اجرایی این جشنواره شروع شد و امروز با معرفی نفرات برتر خاتمه می‌یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس رای هیئت داوران، مقام اول رشته نستعلیق به محمد رحیمی از شهرستان خرمدره تعلق گرفت، حمید مجیدی از شهرستان ابهر، مقام دوم را به دست آورد و مهرداد الله‌یاری و یدالله بختیاری از شهرستان ابهر مشترکا حائز رتبه سوم شده، محمد بیگدلی نیز در این رشته شایسته تقدیر شناخته شد.

گفتنی است، در رشته شکسته نستعلیق، علی اباذری از شهرستان ابهر موفق به کسب عنوان اول شده و مریم گهواره‌بند از شهرستان ابهر مقام دوم را به دست آورد، سلماز نوروزی و محمد عسگری، از شهرستان ابهر مشترکا عنوان سومی این رشته را کسب کردند.

در رشته خط‌نقاشی، محمد باقر آذرکیا از شهرستان ابهر، مقام اول این رشته را به دست آورد، حجت نعمتی از شهرستان زنجان حائز رتبه دوم شده و محمد حسین وفائیان و شهلا منصوری از شهرستان زنجان هر دو شایسته تقدیر شدند.

در رشته ثلث، مقام اول به سیدجمال ناصری از شهرستان زنجان رسید، محسن عطوفی و مصطفی رستمی از شهرستان زنجان مشترکا عنوان دوم را کسب کرده و پژمان صحافی از شهرستان زنجان حائز رتبه سوم شد.

در رشته نسخ نیز، علی عبدالحسین‌زاده از شهرستان زنجان موفق به کسب مقام اول شده، هیئت داوران هیچ اثری را حائز کسب رتبه دوم تشخیص نداده و رتبه سوم را به سید عیسی شبیری از شهرستان زنجان اعطا کردند.

لازم به ذکر است، در این مراسم از استاد محمدتقی جباری، بهرام فریدی، اسماعیل رشوند، منوچهر قشلاقی از شهرستان ابهر و اسحاق حنیفه از شهرستان خدابنده به عنوان پیشکسوتان عرصه خوشنویسی استان تجلیل شد. همچنین از اسماعیل نوری به عنوان قلم‌تراش‌ساز، حاج زین‌العابدین محمودی به عنوان مرکب‌ساز و صادق نوری به عنوان کاغذ‌ساز تقدیر شد.

کار داوری این جشنواره بر عهده جواد بختیاری، چهره بین‌‌المللی خوشنویسی، دکتر بهرام حنفی و محمدعلی سبزه‌کار از اساتید کشوری این رشته و داوران استانی از جمله استاد نقی ریاحی، حمید آل یاسین، بهزاد رنجیده، رحمان پرچگانی، حسین بختیاری و ایرج شاهمرادی بود.

در این مراسم از جلیل خدایی، صدیقه شریف‌پور و مهرداد توکلی به عنوان عوامل اجرایی جشنواره و حسین بختیاری، رئیس انجمن خوشنویسی شهرستان ابهر نیز تقدیر به عمل آمد.

در پایان مراسم، نمایشگاه آثار خوشنویسی در گالری هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) افتتاح شد که علاقه‌مندان تا یک هفته‌ می‌توانند از این آثار بازدید کنند

ارسال نظرات