روحانی در مشهد:

اینکه سوال کنند در اقتصاد مقاومتی موفق بودیم یا نه، اشتباه است/ تحریم ها پایان نیافته است

رئیس جمهور با بیان اینکه ما در اقتصاد مقاومتی موفق بوده ایم، اظهار داشت: طرح این سوال که ما در اقتصاد مقاومتی موفق بوده‌ایم یا نه خیلی بد است.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۳۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن روحانی در کنگره بین‌المللی شهدا در مشهد مقدس اظهار داشت: شهدا زنده و متنعم به نعمت الهی هستند و صدای رسای آنها زیر گنبد تاریخ به خوبی شنیده می شود.
 
وی بیان داشت: جنگ صرفا به معنای برخورد و رویارویی هواپیماها، موشک ها یا لشگرهای پیاده و زرهی نیست واقعیت جنگ، جنگ اراده هاست، دو اراده که رو در روی هم قرار می گیرد.
 
رئیس قوه مجریه تصریح کرد: جنگ پایان ندارد، اینکه ما از صلح سخن می‌گوئیم به مفهوم پایان دادن موقت کارزار نظامی است اما کارزارهای دیگر باقی است. جنگ فرهنگی ادامه دارد و پایانی برایش نیست.
 
وی ابراز داشت: هر جا در اراده سست شدیم شکست می خوریم اگر بگوییم قادر نیستیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم شکست خواهیم خورد.
 
روحانی اذعان داشت: ما پیروز اقتصاد مقاومتی هستیم چون یک ملت بزرگ و یک دولت کارآمد و یک رهبری فرهیخته و آگاه وجود دارد و طرح این سوال که ما در اقتصاد مقاومتی موفق بوده‌ایم یا نه خیلی بد است.
 
رئیس جمهور بیان داشت: به این فکر نکنید که فلان کشور در منطقه ما چقدر سلاح و هواپیما می‌خرد، اگر با سلاح کشوری پیروز می‌شود یمن می‌بایست ماه‌ها در تصرف متجاوزین بود. این با وجود این همه ناوچه و کمک خارجی و به اصطلاح خودشان ائتلاف، ملت یمن چگونه پیروز شده است؟ ملت یمن پیروز نهایی است.

روحانی افزود: البته معنای این سخنان آن نیست که سلاح و موشک نسازیم و تدبیر نظامی نکنیم؛ این همان جنگ اراده‌هاست، باید سلاح بسازیم و تمرین نظامی داشته باشیم و باید آموزش نظامی ببینیم اما انتهایش برای شکست اراده دشمن است، از موشک و سلاح بالاتر آنچه که دشمن را می‌ترساند، اراده، فرهنگ، ایستادگی و ایمان ملت ایران است.

وی تصریح کرد: اما در جمهوری اسلامی در سخت ترین شرایط کشور اداره شد، تورم افزایش نیافت، ارزش پول ملی هم کاهش نیافت.

وی با طرح این سوال که آیا همه تحریم ها پایان یافته است، اظهار داشت: البته که نه ما در یک بخش، تازه اگر طرف مقابل منصفانه و صادقانه عمل کند و به عهدش پایبند باشد در جاده هسته ای موانع را برداشتیم، جاده های دیگر هنوز مشکل دارند و راه طولانی را در پیش داریم.

 


ارسال نظرات
پر بیننده ها