مدرس حوزه و دانشگاه در اولين جلسه ستاد امربه معروف و نهي از منکر فريمان:
مدرس حوزه و دانشگاه در اولين جلسه ستاد امربه معروف و نهي از منکر فريمان گفت: اگر رغبتي از سوي مردم براي اجراي فريضه مهم امربه معروف و نهي از منكر وجود ندارد، به خاطر ناداني و بي‌برنامگي برخي افراد در مقاطع مختلف است.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۰۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، اولین جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر فریمان با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه فریمان، فرماندار و اعضای ثابت جلسه در محل دفترامام جمعه فریمان تشکیل و یکی از مدرسان حوزه و دانشگاه استان خراسان رضوی به تشریح اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت.

حجت الاسلام احمد منصوری، مدرس حوزه و دانشگاه، در این جلسه اظهارکرد: امربه معروف رسالتی الهی است که برای تحقق آن نیازمند تشکیل مجموعه‌ای منسجم هستیم.

وی با بیان این که نشانه جهالت افراط و تفریط در انجام امور است و در این صورت نتیجه خوبی هم حاصل نمی‌شود؛ ادامه‌داد: افراط و تفریط در امربه معروف موجب‌شده که نگاه برخی مردم به این امر خوب نباشد و لذا اگر رغبتی از سوی مردم برای اجرای این فریضه مهم الهی وجود ندارد به خاطر نادانی و بی‌برنامگی برخی افراد در مقاطع مختلف است.

مدرس حوزه و دانشگاه، انقلاب اسلامی را بزرگترین امربه معروف و نهی از منکر برشمرد که با پیروزی انقلاب بسیاری از معروف‌های فراموش‌شده، به اجرا در آمد و از رواج منکرات در جامعه جلوگیری‌شد.

منصوری بااشاره به این که ستاد امربه معروف و نهی از منکر قصددارد با هدف عزت‌مندی به این دو فریضه مهم الهی گام بردارد و نگاه مردم را به این مهم تغییردهدگفت: طبق آیات قرآن اگر امت اسلامی این ۲ فریضه را انجام‌ندهد، امت برتر نیستند و لذا این فریضه ستون دین اسلام به شمار می‌رود.

وی با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس در تصویب ۳۰ برابری حقوق مدیران در مقابل حقوق کارگران و کارمندان اظهارکرد: اگر این فریضه به درستی درجامعه اجراشود، شاهد چنین رفتارها و اقداماتی نخواهیم‌بود.
 
حجت الاسلام منصوری ضمن تشکر از اقدامات مؤثر سپاه و ورود این مجموعه به ستاد امربه معروف اظهارکرد: برای اجرای این فریضه باید از خودمان شروع‌کنیم.

امام‌جمعه فریمان نیز در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از تشکیل این جلسه و حضور اعضا اظهارکرد: اگر دین خدا را به درستی معرفی‌‌کنیم، مردم به دنبال ما می‌آیند.
 
شایان ذکر است، در این جلسه از زحمات و تلاش‌های دبیر قبلی ستاد، سرهنگ دوم پاسدار حسین شمس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فریمان، تقدیر و محمدعلی پاکدل به عنوان دبیر جدید این ستاد معرفی‌ و کار خود را آغاز کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها