امسال 739 کودک از خدمات تغذیه‌ای کمیته امداد بهره‌مند شدند که برای ارائه این خدمات 4میلیارد و 855 میلیون ریال هزینه شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۲۸۹
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای حمایتی کمیته امداد ارائه خدمات درمانی و پرداخت کمک‌ هزینه‌های درمان مددجویان است، گفت: در همین بخش خدمات مربوط به جامعه هدف بر اساس نیازهای آنها ارائه می‌شود.

هدایت صفری با اشاره به اینکه رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال یکی از اقدامات مهم کمیته امداد برای ارتقای شاخص‌های سلامت مددجویان است، افزود: سوء تغذیه از جمله بیماری‌هایی است که نیاز به بررسی و مراقبت بیشتر دارد، چرا که عدم کنترل این بیماری توسط افراد، عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان د ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال افزود: در این طرح که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرایی می‌شود، مراکز و خانه‌های بهداشت کودکان را به کمیته امداد معرفی و کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می شود.

وی با بیان اینکه آموزش های لازم هم در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارائه می شود، خاطرنشان کرد: پس از پایان یک دوره ۶ ماهه ، مجدداً کودکان مورد تن سنجش توسط مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرند.

صفری با اشاره به اینکه امسال 739 کودک از خدمات تغذیه‌ای کمیته امداد بهره‌مند شدند، اضافه کرد: برای ارائه این خدمات 4میلیارد و 855 میلیون ریال هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه سرانه ماهیانه پرداختی به هر کودک ماهیانه 750 هزارریال است، افزود: با انعقاد قرارداد با فروشگاه‌ها و براساس دستور تغذیه ای ارائه شده از طرف مراکز بهداشت در قالب سبد کالایی اقلام غذایی مورد نیاز این کودکان به صورت ماهیانه و مستمر به آنها ارائه میشود.

ارسال نظرات