خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه سمنان گفت: متأسفانه سبک زندگی غربی به جوامع اسلامی هجوم آورده است.
کد خبر: ۸۸۳۶۲۴۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاري بسيج از سرخه، زهرا عارفی نیا استاد حوزه علمیه در نشست هیئت عاشقان ولایت شهرستان سرخه اظهار داشت: عزت و سربلندی در اسلام طبق آیات قرآن مختص خداوند است و به کسانی که با او در ارتباط داشته باشند رسول و مؤمنین می رسد.

وی با اشاره به این کلام نورانی قرآن که آمده است؛ ای افراد با ایمان شما سستی نکنید، گفت: سستی یکی از آفاتی که جامعه را تهدید می کند و بدترین آن سستی در افکار انسان است و آن هایی که به نوعی قدرت الهی رافراموش می کنند و به قدرت های پوشالی دل می بندند؛ انسان هایی سست عنصر هستند.

این استاد علوم حوزوی افزود: عزت یک نعمت الهی است برای مؤمنین و یکی از راه های حفظ این عزت طاعت الهی است.

عارفی نیا بیان داشت: نیاز روح انسان برای آرامش فقط از ارتباط با خدا به دست می آید و نماز بهترین وسیله برای رسیدن به این آرامش است.

وی اظهار داشت: کسی که وظیفه اجتماعی بالاتر و سنگین تری دارد باید ارتباط با بهتر و بیشتری با خداوند داشته باشد.

این استاد علوم حوزوی با اشاره به اینکه روزی بر دو نوع است، بیان داشت: یکی روزی که من به دنبال آن هستم و دیگری روزی که به دنبال من است؛ اولی که معلوم نیست به دست آید و دومی حتماً به دست می آید؛  در این صورت باید موارد زیر را مدنظر قرار دهیم یکی اینکه در مورد زندگی دیگران قضاوت نکنیم و دیگر اینکه زندگی خود را بر اساس معیارهای دینی درست کنیم.

عارفی نا گفت:: حرف های دیگران و عرف جامعه تا جایی باید در زندگی ما تأثیر داشته باشد که مطابق سبک زندگی دینی و اسلامی ایرانی ما باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها