با حضور فرمانده، معاونین و کارکنان سپاه کربلا انجام شد:

ترویج فرهنگ درختکاری با غرس نهال در ستاد سپاه کربلا / تصویر

سپاه کربلای مازندران علاوه بر کاشت نهال در محوطه ستاد این سپاه در پادگانها، یادمانها و گلزار های شهدای استان مازندران به کاشت نهال و درخت خواهد پرداخت تا آثاری ارزشمند برای خدمت رسانی به مردم حال حاضر و آیندگان بجا گذارد.
کد خبر: ۸۸۳۶۲۰۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به مناسبت تقارن هفته شهید با هفته منابع طبیعی، کارکنان سپاه کربلای مازندران اعم از بسیجیان و پاسداران ستادی با غرس نهال در محوطه این سپاه، یاد شهدای مدافع حرم و 10 هزار و 400 شهید استان را گرامی داشتند.
سردار بابایی پس از غرس نهال در ستاد این سپاه در گفتگویی با بسیج حفظ و صیانت از منابع طبیعی را برای بهره مندی از فوائد طبیعت دارای اهمیت دانست.
 فرمانده سپاه کربلا مقوله درخت و درختکاری را سنتی اسلامی خواند و افزود: از جمله نعمت هایی که در قرآن  به آن تاکید شده درخت است زیرا  درخت نماد آبادانی و شاخص سر سبزی و خرمی  و مظهر زندگی  و آسایش انسان و پاکی طبیعت است.
 وی  با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) در خصوص اهمیت درخت و درختکاری در اسلام  گفت:  اهمیت درختکاری به قدری است که اگر قیامت فرا رسیده باشد و در دست انسان نهالی باشد  باید در فرصت باقی مانده تا اخرت آن نهال را کاشت. 
سردار بابایی با اشاره به فوائد درخت و درختکاری افزود: ارزش درخت در زندگی بشر و موجودات زنده، واضح است زیرا درختان  در تولید اکسیژن، تعدیل آب و هوای محیط، تنظیم جریان های آبی، جلوگیری از فرسایش آب، باد، خاک و طغیان رودخانه، افزایش عمر مفید مخازن آبی، افزایش تولید و ارتقای کیفی محصولات کشاورزی نقش بسیاری دارد.
فرمانده سپاه کربلا درختان را مهمترین سامانه حیات بخش  بشر و دارای جایگاهی انکار ناپذیر در تامین رفاه، آسایش و سعادتمندی بشر  خواند و ادامه داد: با همه این اوصاف  سپاه کربلای مازندران علاوه بر کاشت نهال در محوطه ستاد این سپاه  در پادگانها، یادمانها  و گلزار های شهدای استان مازندران  به کاشت نهال و درخت خواهد پرداخت تا آثاری ارزشمند برای خدمت رسانی به مردم حال حاضر و آیندگان  بجا گذارد.
سردار بابایی اشاره کرد: به مناسبت تقارن هفته شهید و منابع طبیعی به منظور اهمیت،گسترش و ترویج فرهنگ درختکاری ، پاسداران و بسیجیان با حضور در پادگان گهر باران پنج شنبه آخر هفته ای خود را با کاشت نهال  و یاد شهدای مازندران ماندگار خواهند کرد.  
 وی یادآور شد:  با توجه به شرایط اقلیمی حاضر  خوزستان، و  آلودگی های پدید آمده بر اثر گرد و غبار در شهر ها و مناطق آن استان، کاروانهای راهیان نور و اردوهای جهادی مازندران با استقرار در اهواز، ضمن کاشت درخت، سرسبزی، خرمی و پاکی را برای سالهای آتی به این استان به یادگار می گذارند .
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها