مرتضی میرباقری در نشست اعلام برنامه های نوروزی سیما با بیان اینکه همه دولتها همواره از فعالیت صدا و سیما ناراضی بوده اند، گفت: «هیچ دولتی به سازمان پولی نمیداد مگر اینکه به ازایش گرو کشی کند.»
کد خبر: ۸۸۳۶۱۲۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست خبری اعلام ویژه برنامه های نوروزی شبکه های سیما شامگاه سه شنبه در مجتمع ملاصدرا برگزار شد. در این جلسه که با اصحاب رسانه برگزار شد، مرتضی میرباقری معاونت سیما به همراه مدیران شبکه های یک، دو، پنج، قرآن، مستند، پویا، نسیم، نمایش، تماشا و مدیر مرکز صبا حضور داشتند.

میرباقری در این جلسه با تشریح ساختارهای کمی و کیفی، یکی از ساختارهای محبوب و اثرگذار را ساختار نمایشی به خصوص سریال ها بیان کرد. وی با تصریح اینکه تا سال 97 کنداکتور نمایشی تلویزیون مشخص است، گفت: «امروز 100 سریال فعال داریم که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند یا تولید شده اند و در انتظار نمایش هستند، این موضوع سبب درگیر شدن بیش از 10 هزار نفر عوامل مختلف ساخت فیلم در ایران شده است.»

میرباقری از پخش 211 قسمت سریالهای مختلف در نوروز خبر داد که 89 قسمت از آنها سریالهای تولیدی هستند. طبق اظهارات وی  120 فیلم سینمایی و 466 قسمت فیلم مستند، 211 قسمت پویا نمایی و 213 قسمت مسابقه را برای این ایام آماده پخش است. این مدیر تلویزیون یکی از بحثهای مهم تعطیلات نوروز را با توجه به در حرکت بودن مردم امنیت و سلامت عنوان کرد که به همین خاطر شبکه سلامت در این ایام به صورت آماده باش درخواهد آمد همچنین در حوزه امنیت نیز تلویزیون ارتباط تنگاتنگی با نیروی انتظامی خواهد داشت.

معاونت سیما در رابطه با فیلمهای الف ویژه، جدی‌ترین گزینه را تولید سریال حضرت موسی(ع) دانست و از بازگشت داوود میرباقری به تلویزیون با ساخت سریال سلمان که هم اکنون در یکی از روستاهای شاهرود در حال تولید است خبر داد. وی در مورد برخی مجریان برنامه‌های پر بیننده مانند 90 که به هر موضوعی ورود می کنند گفت: «در رابطه با برنامه 90 وقتی دوستان سلبریتی میشوند احساس میکنند در هر زمینه ای باید وارد شوند. سازمان صدا و سیما نمی‌پسندد که یک برنامه تخصصی در هر زمینه ای وارد شود و ما برای نمونه در حادثه پلاسکو به دوستان تذکر دادیم.»

میرباقری با انتقاد از رفتار دولتها با صدا و سیما گفت: به غیر از دوره اول مدیریت سازمان هرگز دولتها از سازمان رضایت نداشتند و از سیما میخواستند که هر آنچه که آنها میخواهند پخش شود. بعضی دولتهای عقل بیشتری به خرج میدادند و پشت پرده اعتراض میکردند، برخی نیز رک اعتراض می کردند. ولی هیچ دولتی نیست که به ما اعتراض نکرده باشد. هیچ دولتی به سازمان پولی نمیداد مگر اینکه به ازایش گرو کشی کند. همه دولتها سر و ته یک کرباسند.»

وی در پاسخ به درخواست خبرنگار نابینای یک از روزنامه‌های کشور که پرداخته شدن بیشتر برنامه ها به جامعه معلولیت را خواستار شده بود به مدیران شبکه‌ها دستور داد این موضوع را حتماً پیگیری کنند. میرباقری همچنین در مورد مطالبات تولید کنندگان برنامه های سیما نیز ابراز امیدواری کرد با اوراق قرضه ای که دولت قول داده به سازمان صدا و سیما بدهد قسمتی از مشکلات برطرف شود.
ارسال نظرات