خبرهای داغ:
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: بیش از ۵۰ درصد عرصه های منابع طبیعی این شهرستان را بیابان تشکیل می دهد.
کد خبر: ۸۸۳۶۰۵۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران و بیدگل به نقل از مهر، رضا شفیعی پیش از ظهر دوشنبه، در آیین نمادین زنگ سبز در جمع دانش آموزان آموزشگاه فرقانی آران و بیدگل اظهار داشت: از ۶۱۰ هزار هکتار مساحت عرصه های آران و بیدگل ۳۸۴ هزار هکتار آن را عرصه های بیابانی تشکیل داده است.

بیش از ۵۰ درصد عرصه های منابع طبیعی در آران و بیدگل بیابانی است

وی اظهار کرد: تاکنون برای مهار کانون های بحرانی فرسایش بادی در آران و بیدگل از سال ۱۳۴۹ تاکنون ۱۲۰ هزار هکتار از عرصه های بیابانی این شهرستان جنگل کاری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل با اشاره به خشکسالی شدید منطقه در چند سال اخیر و همچنین قطع بی رویه درختان تاغ توسط قاچاقچیان چوب تصریح کرد: ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی شهرستان از مدارس باید شروع شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان بارندگی در آران و بیدگل ۱۰ برابر از میزان جهانی کمتر است گفت: این میزان در دنیا ۷۵۰، در کشور ۲۵۰ و در آران و بیدگل در سال های پر آب به ۷۵ میلی متر می رسد.

شفیعی میزان پایین نزورات جوی در کنار تبخیر بالای دوهزار و ۶۰۰ میلی متر را از دلایل اصلی خشکسالی منطقه دانست و تاکید کرد: در این شرایط حفظ عرصه های موجود بسیار مهم است.

وی با اشاره به آگاهی نسبت به حفظ و احیای منابع طبیعی در ایران هشت برابر کمتر از میزان جهانی است گفت: سرمایه گذاری در بخش اطلاع رسانی خود موجب ایجاد احساس مسئولیت در افراد در مراقبت از منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی آران و بیدگل افزود: فقط در سالجاری بیش از دو هزار اصله نهال توسط قاچاقچیان چوب در آران و بیدگل تخریب شده که این موضوع در کنار خشکسالی بیش از حد هوا موجب می شود تا در چند سال آینده شاهد خوزستان دوم کشور در آران و بیدگل باشیم.

فرماندار آران و بیدگل هم در این آیین گفت: حفظ محیط زیست موجب تضمین آینده برای فرزندان خودمان می شود.

ابوالفضل معینی نژاد با اشاره به هم اکنون ۱۱۰ کشور دنیات در معرض گسترش بیابان هستند افزود: کمبود آب شیرین اقلیم و بیابان زایی سه چالش مهم قرن ۲۱ در دنیا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها