کتاب «ادب اخلاق خودسازی» منتشر شد

خبرگزاری بسیج: کتاب «ادب اخلاق خودسازی» شامل مجموعه سخنرانی های ایراد شده استاد «سید عبد الهع سادات مدنی» از سوی انتشارات «سمیع» ناشر برگزیده شهرستان ری منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۳۵۹۳۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در فصل اول این کتاب می خوانیم: «اخلاق دارای دو بُعد معنوی و مادی است. در بعد معنوی به میزانی که اخلاق را رعایت می‌کنید، در آینده جایگاه بهتری دارید. در بعد مادی به میزانی که اخلاق را رعایت می‌کنید، زندگی خوبی در دنیا خواهید داشت؛ بنابر این لازمه‌ زندگی اخروی و دنیوی خوب، اخلاق است. چرا مادیون و الهیون هر دو راجع به اخلاق صحبت کردند؟ زیرا کشش به اخلاقیات از درون انسان‌ها نشأت گرفته است. و معلم درونی انسان، او را ‌از درون را به سمت اخلاق سوق می‌دهد.

علم اخلاق در دو حوزه نظری و عملی قابل بررسی است. حوزه نظری اصول زیربنایی رفتار انسان است که برای خود فرد پذیرفته شده است. این حوزه از آن جهت حائز اهمیت است که عملکرد درست فرد چنانچه بر مبنای آن بینش درونی انجام شود، عمل اخلاقی به حساب می‌آید و چنانچه رفتار درست فرد بر مبنای اصول درونی خود نباشد، هر چند پسندیده باشد، رفتار اخلاقی به حساب نمی‌آید.

ارسال نظرات