همزمان با نزدیکی سال جدید و در راستای طرح دست‌های مهربانی 300 سبد کالا به برکت موقوفات بین نیازمندان روستای چورت بخش چهاردانگه ساری توزیع شد.
کد خبر: ۸۸۳۵۹۱۸
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، طرح دست‌های مهربانی یکی از زیباترین طرح‌ها و برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به‌شمار می‌رود که با هدف اجرای امینانه نیت واقف و کمک به نیازمندان در استان مازندران نیز اجرایی می‌شود.

با نزدیکی به آغاز سال جدید و خریدهای شب عید، بسیاری از مردم در تکاپوی تهیه نیازمندی‌های عید هستند اما در این بین افرادی در بعضی مناطق محروم حضور دارند که چشم‌انتظار کمک‌های مردمی و خیران هستند تا مانند سایر مردم طعم سال‌نو را بچشند.

وقف به‌عنوان سنت حسنه و یکی از ماندگارترین خیراتی به‌شمار می‌رود که تا ابد باقی می‌ماند و نام انسان را زنده نگه می‌دارد و واقفان خیراندیش با وقف اموال خود با نیت کمک به نیازمندان و محروم از خود نام نیکی برجای گذاشتند که عواید این موقوفات در قالب سبدکالا بین نیازمندان توزیع می‌شود.

روستای چورت از بخش چهاردانگه شهرستان ساری که جزو مناطق کوهستانی و محروم به‌شمار می‌رود امروز مجری طرح دست‌های مهربانی بوده و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در راستای اجرای نیت واقف 300 سبدکالا را بین نیازمندان توزیع کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری در مراسم اهدای 300 سبد کالا بین نیازمندان روستای چورت بخش چهاردانگه ساری با بیان اینکه این مراسم در قالب طرح دست‌های مهربانی اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای این طرح کمک به نیازمندان در راستای اجرای امینانه نیت واقف است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری اجرای نیت واقف را یکی از زیبایی‌های کار اوقاف دانست و اظهار کرد: اوقاف در اجرای نیت واقف بسیار جدی است تا اجرای امینانه نیت واقف صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هرجایی که واقف در موقوفه نیت کرده باشد، اوقاف در همان مکان و همان موضوع اجرای نیت می‌کند، افزود: طرح دست‌های مهربانی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و با هدف کمک به نیازمندان روستای چورت در حال اجرا است و امیدواریم خیران با نگاه مثبت به این موضوع بتوانند قدم‌های مثبتی در راستای محرومیت‌زدایی بردارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری موقوفه اعتمادالممالک را یکی از موقوفات مورد نظر در اجرای طرح دست‌های مهربانی با نیت کمک به نیازمندان دانست و بیان کرد: کسی که بخشی از اموال خود را وقف کرد در واقع نام خود را به‌یادگار گذاشت و اثرات خیر و برکت آن تا ابد باقی می‌ماند.

حیدری با اشاره به چهره‌های زیبای وقف در جامعه، افزود: 37 موقوفه بزرگ ساری توسط روحانیون وقف شد و جامعه از اثرات پُر خیر و برکت آن استفاده می‌کند.

وی در پایان گفت: کمک به نیازمندان توفیق بزرگی است که امیدواریم این راه در جامعه تداوم داشته باشد.

امام جمعه شهر کیاسر در این مراسم با قدردانی از اداره اوقاف و امور خیریه ساری در راستای کمک به نیازمندان و اجرای امینانه نیت واقف، گفت: احسان و نیکوکاری در جامعه و اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام یوسفعلی تیموری با بیان اینکه خداوند عدل و نیکوکاری را در کنار یکدیگر قرار دارد و اگر این دو حاکم نباشد آن جامعه لیبرالیسمی و منفعت‌طلبی می‌شود، اظهار کرد: نیکوکاران محبوب خداوند هستند.

وی با بیان اینکه نیکوکاران و کسانی که سختی‌های روزگار را تحمل می‌کنند و شکرگزار خداوند هستند، مورد محبوبیت پروردگار الهی قرار دارند، افزود: کسانی که در راه خیر و کمک به نیازمندان قدم بر می‌دارند از ثواب اخروی برخوردار هستند.

امام جمعه شهر کیاسر با قدردانی از اداره اوقاف و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای کمک به نیازمندان، بیان کرد: سازمان اوقاف در نظام جمهوری اسلامی احیا شده است.

تیموری با اشاره به اینکه اوقاف در گذشته رو به نابودی رفته بود، تصریح کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی، احیای موقوفات و سازمان اوقاف است.

وی با بیان اینکه موقوفات در ساری و مازندران به‌صورت امینانه و در راستای نیت واقف اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: بعضی افراد مسائل وقف را نمی‌دانند و با اجرای امینانه نیت واقف آشنا نیستند که الحمدالله اوقاف در این راه پیش‌قدم بوده است.

امام جمعه کیاسر بر اجرای نیت واقف طبق وقف‌نامه تأکید کرد و گفت: همه مردم و مسؤولان باید به وقف و اجرای نیت واقف توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش فارس، طرح دست‌های مهربانی در راستای اجرای امینانه نیت واقف با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری، امام جمعه شهر کیاسر، رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) کیاسر و جمعی از مسؤولان بخش چهاردانگه اجرا شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها