شهردار بسطام

طرح جامع بسطام به زودی ابلاغ می شود/بسطام با این همه ظرفیت مظلوم واقع شده/عضو هیچ حزبی نیستم و تابع ولایت و نظام جمهوری اسلامی و خادم مردم هستم

یعقوبیان در نشست خبری با اصاحب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود گفت: مردم بسطام مظلوم واقع شدند! شهرستان پتانسیل فراوان دارد و مدیران اگر خوب عمل کنند دغدغه اشتغال و بیکاری نداریم اما متاسفانه مشکل داریم و باید مدیران شهرستان شاهرود جواب دهند که چرا موفق نیستیم؟!
کد خبر: ۸۸۳۵۹۱۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی یعقوبیان در نشست خبری با اصاحب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود که در سالن ولایت شهرداری بسطام برگزار شد در سخنانی با خیرمقدم به اصاحب رسانه که زحمات مدیران را انعکاس می دهند با اشاره به وفاق و همدلی مجموعه شهرداری و شورای شهر اظهار کرد: خدمات اندک در مجموعه شهر بسطام در بحث مشارکت بخش خصوصی در ایجاد مبلمان شهری و توسعه شهری و زیر ساخت های که ضروری است و نوسازی ناوگان شهری و وسایط نقلیه شهرداری کارهایی است که انجام شده و با همدلی شورای شهر در سطح شهر بسطام و وفاق خوبی است بوده توانستیم کار کنیم.

وی با اشاره به سال نو افزود: در پیشواز نوبهار طبیعت با توجه به شهر نمونه گردشگری و زیر ساخت های فرهنگی و گردشگری برای مسافرین تلاش داریم میزبان خوبی باشیم و برای ورودی بسطام مجموعه های دالاهو و شهر بهشت آماده شده و جایگاه CNG و مجموعه در اختیار شهرداری کار انجام داده اند و گل کاری شهری و المان های نوروزی در سطح شهر اجرا خواهد شد که در خور شهر بسطام و مسافرین و توریست ها باشد.

یعقوبیان با بیان اینکه با توجه به شاغل بودن قبل از شهردار شدن در مجموعه شهرداری شناخت کافی را داشتم خاطر نشان کرد: در توسعه شهری تلاش کردیم و با توجه به ساختار شهر بسطام و شرایط خاص مجموعه میراثی و مذهبی و شرایط ویژه در کنار عمل و تجربه علم را هم بکار بستیم و به نظر خودم 30 درصد از تفکرات و برنامه ها را انجام دادیم هر چند تلاش های فراوانی انجام شده است.

وی با اشاره به شهرستان شدن بسطام تصریح کرد: شهرستان شدن بسطام مصوبه شده و در چارچوب قانون باید شهرستان شود اما باید سوال شود که چرا مجریان و دولتمردان قانون را اجرا نمی کنند؟ با شهرستان شدن بسطام چه آسیبی به منطقه می رسد جزء اینکه اعتبار و توسعه ایجاد می شود و خدمات بهتری می توان ارائه کرد و با این همه پتانسیل و نیروهای مثمر هنوز مسکوت مانده به دلایل واهی؟! و درایت مسئولین را می طلبد.

شهردار بسطام تاکید کرد: مردم در بی قانونی ها و تبعیض ها دغدغه دارند و دلخور هستند و مردم ما تابع قانون هستند، سوال اینجاست که اگر واقعاً مصوبه شهرستان شدن بسطام قانون نبوده چرا به وزارت کشور ابلاغ شده و مشکل قانون هم ندارد اما سه سال معطل مانده است؟!

وی بیان کرد: مردم بسطام مظلوم واقع شدند! شهرستان پتانسیل فراوان دارد و مدیران اگر خوب عمل کنند دغدغه اشتغال و بیکاری نداریم اما متاسفانه مشکل داریم و باید مدیران شهرستان شاهرود جواب دهند که چرا موفق نیستیم؟!

یعقوبیان با بیان اینکه بافت قدیمی بسطام از بین رفته است و ما به دنبال احیاء مناطق هفت گانه بسطام هستیم عنوان کرد: طرح جامع بسطام به زودی ابلاغ می شود که از سال 1380 مسکوت مانده بود و در حال ابلاغ است اما خواسته مدیریت شهری و شورا در این طرح دیده نشده و الزامات مسکن و شهرسازی و وزارت مسکن در آن لحاظ شده است.

وی اظهار کرد: در جلسات متعدد در استان و تهران شرایط مدیریت شهری را بیان کردیم که در بسطام از 280 هکتار مساحت 40 هکتار بافت قدیمی و میراثی است و ساخت و ساز در آن ممنوعیت و محدود است و متاسفانه نگاه نیست و ایجاد نشده در این طرح جامع بسطام که اولین مشکل شهرداری در طرح جامع باغات در مجموعه شهری است که همه نابود می شوند چرا که با تفکرات غلط دوستان بالا برای مردم موانع ایجاد می شود و بسطام از باغ شهری بیرون می آید.

شهردار بسطام با گلایه از اینکه برای شهر نمونه گردشگری باید نگاه توسعه ای باشد اما فقط اسمی است گفت: زحمت شهرداری در شهر نمونه گردشگری چند برابر شده اما اعتباری دیده نشده و گلایه ماست که باید نگاه ویژهای از طرف مدیریت استان شود و نگاه اعتباری برای این شهرها نمونه گردشگری دیده شود.

وی تصریح کرد: بسطام با این همه ظرفیت اما مظلوم واقع شده است و حق بسطام این نیست که اداره میراث فرهنگی نداشته باشد و اداره ثبت اسناد و املاک نداشته باشد و خانه هلال بعد از افتتاح تعطیل شود و با این همه دغدغه مدیریت شهری باید چگونه کار کند؟

یعقوبیان با بیان اینکه اگر شهرداری بسطام نبود برنامه های دهه فجر اجرایی نمی شد افزود: بیارجمند شورای هماهنگی دارد اما بسطام ندارد! بیشترین راه در منطقه بسطام است اما اداره راه ندارد و باید همه تلاش کنند به خصوص مسئولین و دست اندرکاران امر که اینها محقق شود.

وی با بیان اینکه بسطام تنها شهری است که از سال 1352 نقشه جامع داشته است افزود: اما متاسفانه نگاه جدید در طرح جامع شهر بسطام معکوس عمب کرده و با توجه به اینکه باید توسعه ای می بود اما با شرایط معکوس ابلاغ شده تا همه به شاهرود مراجعه کنند و جمعیت به شاهرود منتقل شود.

شهردار بسطام با اشاره به اعتبارات و بودجه شهرداری گفت: با تلاش های انجام شده بودجه شهرداری بسطام 200 درصد افزایش داشته و با اصلاح 5 میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه سال 1395 بوده که تاکنون رقم 5 میلیارد و 200 میلیون تومان محقق شده و در سال 1396 بودجه 6 میلیارد و 100 میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به رضایت مندی مردم بسطام از عملکرد شهرداری افزود: در سال 1395 بیش از 60 درصد عوارض پیش بینی شده از مردم محقق شده است و این مشارکت مردم را در امر خدمات شهری و رضایتمندی آنها را نشان می دهد.

یعقوبیان در جواب سوال خبرنگاری در خصوص حضور در حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: کسی تاکنون از من سیاسی کاری ندیده و شفاف کار کردم و شفاف عملکرد خود را اعلام کردم و ترسی هم از اتقاد و شوال نداشتم و در جلسه حزب اعتدال و توسعه شهرستان به عنوان مدعو شرکت کردم و بس و به همه احزاب و گروه ها و منش ها احترام می گذارم.

وی افزود: تفکر و اندیشه من کار برای مردم و رضای خداست و تمام تلاش و خط قرمز من مردم هستند و برای آنها قدم برمی دارم و خداوند بسیار در این راه مرا کمک کرده با همه شرایط و مشکلات و تمام احزاب و گروه ها قابل احترام و اعتبار هستند اما من تفکر حزبی ندارم و تابع ولایت هستم و انقلابی گری و انقلابی بودن و در این مسیر حرکت کردن به عهده ماست و واقعاً ملتزم به ولایت و نظام باشیم و تلاش و عملکرد من این بوده است.

شهردار بسطام ادامه داد: جایگاه مدیریت شهری ،جایگاه سیاسی نیست و جایگاه خدمت رسانی و خدمت به مردم است و فکر و اندیشه ما مردم است و به حزب و گروه نمی رسیم و تمام تلاش خدمت به مردم و شهرم است و دیدگاه من فرامنطقه ای بوده و عضو هیچ حزبی نیستم و تابع ولایت و نظام جمهوری اسلامی و خادم مردم هستم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار