گزارش «بسیج» از فعالیت های بانک پارسیان در سال اقتصاد مقاومتی- 3

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای اقتصاد مقاومتی

بانک پارسیان با حمایت در جهت تامین مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت کرده است.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۴۰
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، تامین مالی صنایع و حمایت از کسب و کار و تولید داخلی و ایجاد اشتغال پایدار  از جمله سیاست‌های بانک پارسیان بود و در این راستا این بانک توانست برای بهبود شاخص‌های پولی و بانکی در پی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی منابع بانک را به سمت حمایت از صنعت و تولید داخلی هدایت کند.

همچنین شركت‌های دانش‌بنیان نسبت به شركت‌های سنتی به ویژه در مرحله شكل‌گیری شرایط متفاوتی دارند لذا تامین منابع مالی مورد نیاز با قبول خطرهای پیش رو، امری بسیار كلیدی است که در اكثر مواقع تقبل این خطر توسط خود شركت امكان‌پذیر نیست بنابراین بانک پارسیان با حمایت خود از شرکت‌های دانش‌بنیان کار بزرگی صورت داده است.

بانک پارسیان از طرح‌های اولویت دار دولتی که در اشتغال و توسعه کسب و کار در مناطق مختلف وجود دارد، حمایت مالی خوبی داشته است. به عنوان نمونه در صنعت فولاد سنگان که یکی از دورافتاده‌ترین مناطق کشور است، فعالیت بسیار خوبی را داشته‌ که این حمایت و مشارکت موجب اشتغالزایی چند هزار شغل در خراسان رضوی شد.

شایان ذکر است، بانک پارسیان درتامین مالی طرح هایی از قبیل؛گل گهر گندله‌سازی بیدبلند،پالایشگاه پارسیان سپهر، توسعه میدان نفتی یاران شمالی، صنعت و نفت گازپرشیا، گسترش و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و ...  نیز مشارکت داشته است.

ساماندهی موسسه ثامن‌الحجج و بازگشت اعتماد به نظام بانکی

بانک پارسیان درپرداخت مطالبات سپرده‌گذاران موسسه غیرمجاز ثامن‌الحجج(ع) نیز نقش مهمی در بازگشت اعتماد به نظام بانکی ایفا کرده است. بانک مرکزی با هدف این‌که بانک پارسیان کانال مطمئنی برای پرداخت این وجوه و تعهدات ثامن‌الحجج(ع)  است، این مسئولیت را به بانک پارسیان واگذار کرد و با ورود بانک پارسیان دغدغه‌های سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج (ع) برای پرداخت مطالبات بسیار کم شد. این بانک با قبول پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران نشان دادکه مشتری‌مداری برای پارسیان بسیار مهم و با هدف صیانت از منافع س‍پرده‌گذاران انجام می‌شود.

 * همراهی و مشارکت با دولت درانجام طرح‌های عمرانی

دولت امسال قادر به پرداخت بخشی از وجه خرید تضمینی گندم به کشاورزان نبود و در این راستا، بانک‌ها از منابع داخلی خود مبادرت به پرداخت وجه گندمکاران کرده و سپس وجه پرداختی را با دولت تسویه حساب کردند.

در واقع خرید 7 میلیون و 850 هزار تن گندم با همکاری بانک‌های دولتی و خصوصی انجام گرفت و حدود 200 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران تأمین شد. بانک پارسیان در این زمینه نیز یکی از حامیان کشاورزان بوده است.

همچنین بانک پارسیان در یک سال اخیر خدمات دیگری را نیز ارائه داده است که می توان به مشارکت با دولت در طرح ملی آبرسانی به نقاط محروم، نوسازی ناوگان تاکسی های فرسوده، اشاره کرد.

در واقع مرداد ماه سال95 از تفاهم‌نامه اجرای مجموعه بزرگی از طرح‌های آبرسانی به 14 استان کشور با مشارکت بانک پارسیان و با حضور دکتر پرویزیان مدیرعامل این بانک، و مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه ای چهارده استان کشور، رونمایی شد.

به موجب این تفاهم‌نامه که در راستای اجرای سیاست‌ها و راهبردهای اقتصاد مقاومتی و به منظور رونق و تقویت تولید داخلی و اشتغال و همچنین تامین آب سالم و بهداشتی شهری و روستایی که با مشارکت بانک پارسیان انجام گرفته، مجموعه بزرگی از طرح‌های آبرسانی کشور برای حدود 45 شهر و بیش از1600روستا به اجرا در درآمد.

براساس این تفاهم‌نامه بانک پارسیان تامین منابع مالی جهت تولید لوله‌های فولادی برای آبرسانی به مسافت 984 کیلومتر دراستان‌های خوزستان، تهران، مازندران و آذربایجان غربی برای 45 شهر و 1،644 روستا با جمعیت تحت پوشش 18,521,039 نفر و اعتبار12،261،140میلیون ریال و ظرفیت 512 هزار تن بر عهده دارد.

بانک پارسیان با انعقاد این تفاهم نامه گام ویژه و مثمر ثمری را برای حل این معضل برداشت.

تقویت و ارتقاء سیستم لوتوس، راه‌اندازی سوپرماركت مالی

بانک پارسیان به منظور صرفه‌جویی وکاهش هزینه‌ها، اقدام به  تقویت و ارتقاء سیستم نرم‌افزاری شعب کرد و توانست سیستمی کارآمد ارائه کند.

این بانک به موضوع گسترش بانكداری الكترونیك و توجه مشتریان به سایر خدمات مالی و ارزی، بورس، سرمایه گذاری، همكاری گروهی و تیمی در شعب برای ارائه خدمات مختلف بانكی و مالی اهتمام ویژه دارد.

پارسیان امسال سوپر مارکت مالی در ساختمان جدید شعبه مرکزی به منظور ارائه انواع خدمات سرمایه‌گذاری تا صرافی را افتتاح کرد. این مجموعه با زیربنای مفید، قاعدتاً طراحی‌های خاصی دارد که خدمات مربوط به سهام، کارگزاری، خدمات مربوط به مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری خدمات مربوط به صندوق‌ها، خدمات بیمه، صرافی، لیزینگ و ... در آن ارائه می‌شود.

*حرکت هوشمندانه به سمت کاهش مطالبات معوق

پرداختن به وصول مطالبات معوق و اهتمام در کاهش و جلوگیری از ایجاد مطالبات جدید، می‌تواند بانک را در مسیر هدایت و اداره مدیریت منابع و مصارف یاری رساند. بلوکه شدن منابع مالی بانکها قبل از هر چیز باعث جلوگیری ازگردش صحیح پول در سیستم و قطع جریان و شریان حیاتی بانک می شود. لذا در همین راستا وصول مطالبات معوق به طور جد و به عنوان یک برنامه آموزشی و پژوهشی مدون و به صورت تخصصی در دستورکار بانک پارسیان قرارگرفت و پیگیری ها و تلاش های مدیران و کارکنان بانک موجب شدکه حجم مطالبات بانک به مقدار قابل توجهی کاهش یابد و رقم بالایی از مطالبات به بانک بازگردانده شود که این امر موجبات افزایش اعتبار بانک را فراهم آورده است.

* با حمایت بانک پارسیان،کام تلخ کسبه پلاسکو در شب عید شیرین شد

بعد ازحادثه پلاسکو با برگزاری جلسات اضطراری و فوری با حضور مقامات و مسئولین مختلف مقرر شد اقداماتی برای کمک به کسبه ساختمان پلاسکو انجام شود. براساس یکی از این توافقات، بانک پارسیان مسئولیت اسکان و جانمایی کسبه این ساختمان را با همکاری صنف و اتحادیه پوشاک برعهده گرفت.

بانک پارسیان به نمایندگی از ۶ بانک بزرگ کشور مالک سرقفلی مجتمع تجاری نور تهران است. این بانک با این حال برای کمک به کسبه پلاسکو با اجاره ۲ ساله واحدهای مجتمع نور به آنها با پرداخت کرایه ای معادل نقاط کمتر مرغوب پایتخت موافقت کرد و توانست بار بزرگی را از روی دوش مسوولان كشور و كسبه پلاسكو بردارد. 

بانک پارسیان به کمک نمایندگان اتاق اصناف تلاش کرد تا کسبه پلاسکو در مجتمع نور تهران استقرار پیدا کنند و همچنین همزمان با استقرار کسبه حادثه دیده ساختمان پلاسکو در مجتمع نور، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نصب کارتخوان برای فروشگاه‌های آنها را آغاز کرد و اقدامات مختلف برای راه اندازی كسب و كار كسبه در ماه های بهمن و اسفند توسط مدیران بانك پارسیان صورت گرفت.

این  نقش حمایتی بانک در آستانه سال نو برای زیان‌دیدگان و خانواده‌های آنها و تاثیرش بر جامعه، نشان داد كه بانك پارسیان به عنوان یك بانك خصوصی اگرچه به منافع سهامداران و سپرده گذاران خود برای گسترش فعالیت بانكداری وكسب سود توجه دارد اما در حوادث و تحولات عمده اجتماعی نیز در كنار سپرده گذاران و مشتریان و ملت بزرگوار ایران است و با حداقل اجاره و درآمد، از دارایی های موجود خود برای ساماندهی كسبه پلاسكو  و كمك به حل این  بحران اجتماعی، بهره گرفته است.  

ارسال نظرات