مدیرعامل سازمان آماروفناوری اطلاعات شهرداری تبریز، اعلام کرد:
مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز از پایان بزرگترین طرح عکس برداری هوایی تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۱۶
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از سازمان آمار و فناوری اطلاعات، احمد فیضی با اعلام این خبر گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف شهر هوشمند و به منظور تامین اساسی ترین نیازمندی اطلاعاتی پروژه‌های پژوهش، مطالعاتی و عمرانی شهر تبریز، پروژه عکسبرداری هوایی تبریز به اتمام رسید.

وی در زمینه لزوم اجرای این طرح نیز اظهار داشت: این طرح مهم درراستای تحقق اهداف شهر هوشمند و به منظور تامین اساسی ترین نیازمندی اطلاعاتی طرح های پژوهشی، مطالعاتی و عمرانی شهرتبریز، اجرا و تکمیل شده است.

مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز ادامه داد: هم اکنون با پایان تهیه و تبدیل نقشه ها، این سازمان آمادگی دارد نقشه های جدید خود را به مساحت 35000 هکتار که شامل محدوده طرح جامع می باشد، در اختیار سازمان ها وارگان های مختلف شهر جهت بهره برداری قرار دهد.

فیضی با بیان این که این نقشه ها بر اساس آخرین استانداردهای تهیه نقشه های 2000/1 آماده شده و شامل کلیه لایه ها اعم از عرصه، اعیان، تیرهای برق، رفوژ خیابان، توپوگرافی شهر، درختکاری و چمن کاری است، این اطلاعات را یکی از ارزشمندترین لایه های اطلاعاتی به روز شهر توصیف کرد.

وی در پایان اظهار داشت: پس از این مرحله، مرحله GIS Ready آن آغاز می شود که این پروژه نیز در سیستم های مختلف مکان محور، اعم از شهرسازی، پسماند و ترافیک با قابلیت شناسایی مکانی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات