خبرهای داغ:
شهردار تبریز با تاکید بر این‌که توسعه فضای سبز، نیازمند نگرش محققانه به اقلیم و وضعیت منابع آبی است، گفت: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، توسعه فضای سبز را با در نظر داشتن همین دو عامل تعیین‌کننده، در دستور کار خود قرار داده است.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۰۹
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از شهرداری تبریز، صادق نجفی در آیین آغاز عملیات اجرایی باغ گیاه‌شناسی و بوستان شهدای آتش‌نشان با بیان این مطلب اظهار داشت: توسعه فضای سبز، امری نیست که با نگاه سنتی و بی‌رویه نتیجه‌بخش باشد؛ توجه به ابعاد تحقیقاتی و پژوهشی، ضرورت مهم این حوزه اجرایی است.

وی بیان کرد: شهرداری تبریز، در کنار تملک‌های قابل‌توجه، مطالعات فضای سبز را در هر دو موضوع منابع آبی و تعریف گونه‌های مقاوم اجرا کرده که تاثیرات آن در پروژه‌های انبوه‌کاری‌ و گل‌کاری‌های فصلی در سطح شهر بارز است.

نجفی طرح باغ گیاه‌شناسی را در همین راستا مورد توجه قرار داد و افزود: احداث و تکمیل این طرح در مدت زمانی کمتر از یک سال با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هدفگذاری شده و با بهره‌برداری از آن، گام مهمی در زیرساخت‌های تحقیقاتی حوزه فضای سبز خواهد داشت.

وی طراحی نقشه کاشت گیاهان وتشخیص زیست‌بوم‌های متناسب را از اهداف مطالعاتی این مرکز خواند و گفت: گونه‌های مقاوم، سازگار و زیبای فضای سبز، در صورت تائید در مراحل تحقیقاتی این مرکز، در قالب کشت‌های گسترده در سطح شهر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

نجفی توسعه فضای سبز در توپوگرافی طبیعی محدوده پارک را فاز دیگر این پروژه خواند و گفت: با کاشت انبوه درخت و درختچه‌، این بوستان به همراه بوستان‌های ائل باغی، عباس‌میرزا، صائب و بهاران در مجاورت اتوبان کسایی، کمربند سبزیرا تشکیل می دهدکه چشم انداز آن، مطابق جهت‌گیری توسعه شهربه سمتجنوباست.

شهردار تبریز همچنیناحداث بوستان شهدای آتش‌نشان را از برنامه‌های شهرداری تبریز در توسعه پارک‌های محله‌ایخواند و افزود: این پارک، پس از درختکاری و تجیهز، در خدمت شهروندان خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها