مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی:

کمیته امداد امانتدار مردم است

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در جمع شاعران و مداحان اهل بیت(ع)، با بیان اینکه کمیته امداد وظیفه دارد عملکرد خود را به مردم گزارش کند، گفت: کمک های مردمی بخش عمده ای از کمک های مردمی به نیازمندان توسط افراد متدین جامعه انجام می شود و این نهاد امانتدار این کمک ها است.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۰۰
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از کمیته امداد استان، محمد کلامی با اشاره به اینکه هرسال 10هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد به اماکن زیارتی اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: تاکنون سه کاروان از مددجویان به عتبات عالیات اعزام شده اند که از این تعداد 80 نفر دانشجو بوده اند.

وی با بیان اینکه صندوق امداد ولایت با هدف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با شرایط آسان به مددجویان و اقشار آسیب پذیر جامعه راه اندازی شده است، تاکید کرد: صندوق امداد ولایت نمونه ای از بانکداری اسلامی است و مردم و خیران می توانند در این صندوق سپرده گذاری کنند تا برای نیازمندان وام قرض الحسنه اعطا شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه هر ماه چهار میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت می شود، افزود: امسال بودجه دولتی کمیته امداد استان 217 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 211 میلیارد تومان در سرفصل های مختلف برای مددجویان تحت حمایت هزینه شده است.

کلامی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای بهترین راه برای خودکفایی و اشتغالزایی برای مددجویان است، تاکید کرد: امسال 20 درصد مشاغل کوچک در استان توسط کمیته امداد ایجاد شده است و سه هزار و 430 خانوار به علت خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند.

وی بر حفظ عزت و کرامت مددجویان تاکید کرد و افزود: تکیه اصلی کمیته امداد بر کمک های مردمی است و این کمک ها فقط برای حل مشکلات نیازمندان از جمله در درمان، جهیزیه، وام کارگشایی، اشتغال و مسکن هزینه می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها