خبرهای داغ:
معاون فرماندار نهاوند تأکید کرد

ضرورت تسریع در مناسب‌سازی مراکز درمانی و اماکن گردشگری برای معلولین

معاون فرماندار نهاوند با اشاره به نامناسب بودن ورودی مراکز درمانی، داروخانه ها و ساختمان های پزشکی و اماکن گردشگری و تالارها در نهاوند گفت: باید هرچه سریعتر اقدامات لازم در مورد مناسب سازی این اماکن صورت گیرد.
کد خبر: ۸۸۳۵۶۹۴
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سیدرضا سلامتی در چهارمین ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی شهرستان نهاوند با بیان اینکه ۱۰ درصد از هر جامعه‌ای را معلولین آن جامعه تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: آگاه سازی و فرهنگ سازی و مناسب‌سازی در خصوص جامعه هدف باید به خوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه همه نیازها و کمبودها در این حوزه یک ساله حل نخواهد شد، گفت: دستگاه های مختلف با یک برنامه زمان‌بندی شده در راستای مناسب سازی اداره های خود اقدام کنند.

معاون فرماندار نهاوند با تاکید براینکه مشکلات بودجه ای نقش موثری در انجام مناسب سازی در سطح شهر دارد، عنوان کرد: خوشبختانه مناسب سازی معابر عمومی و بانک ها ورودی ادارات آغاز شده و اقدامات خوبی در این زمینه به انجام رسیده است.

وی به مناسب سازی ورودی مراکز درمانی، بیمارستان ها، داروخانه ها و ساختمان های پزشکی اشاره کرد و افزود: جامعه هدف ناچار به تردد در این اماکن است و باید هر چه سریع‌تر اقدامی نسبت به مناسب سازی آنها صورت گیرد.

سلامتی در ادامه سخنان خود با اشاره راه اندازی میز خدمت در همه ادارات شهرستان گفت: خوشبختانه در این زمینه جامعه معلولین وجانبازان مشکل خاصی ندارند و نیاز است که بحث مناسب سازی سرویس های بهداشتی در پارک ها واماکن عمومی سطح شهر نیز توسط شهرداری پیگیری و ساماندهی شود.

وی تاکید کرد : مبلمان شهری در نهاوند متاسفانه از گذشته به دلایل مختلف و سلیقه های متفاوت مدیریت شهری و بدون توجه به طرح تفصیلی ونقشه اجرا شده که امروزه باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای جامعه معلولین و سایر شهروندان شده است.

معاون فرماندار نهاوند با بیان اینکه مناسب سازی در چهار حوزه پیگیری می شود، بیان کرد: فضای فیزیکی ساختمان های دولتی، شریان های اصلی از جمله پیاده روها، ساختمان هایی با کاربری عمومی مانند پاساژها و آزمایشگاه ها ومراکز درمانی وسالن های ورزشی از جمله حوزه های تعریف شده در مناسب سازی است که خوشبختانه انجام عملیات آن در نهاوند از سرعت خوبی برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار