مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: بهره‌مندی از ظرفیت وقف می‌تواند نسبت به رفع برخی از مشکلات مالی حوزه‌های علمیه اثرگذار باشد.
کد خبر: ۸۸۳۵۶۵۹
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت الاسلام علی مصائبی، با اشاره به این‌که امسال میزان وقف‌های ثبت شده دراستان نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، اظهار داشت: در زمینه جهت‌دهی به نیات واقفان خیراندیش نیز اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که کارشناسان مستقر در ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان در طول سال مشاوره‌های مهمی در راستای ثبت موقوفات جدید با نیات به‌روز و مورد نیاز جامعه داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در برخی زمینه‌ها وقف به میزان قابل توجهی از گذشته تاکنون صورت گرفته ولی در برخی موضوعات موقوفاتی قابل توجه نداریم.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که بخش قابل توجهی از نیات واقفان در زمینه اطعام عزاداران حسینی در ایام خاصی از سال است، افزود: هر چند این نیت حسنه بسیار ارزشمند و حسنه است، ولی به میزان کافی در این زمینه موقوفه در استان وجود دارد، این در حالی است که در مسائلی مانند تسهیل ازدواج جوانان، تأمین مسکن نیازمندان و یا تأمین منابع مالی جهت ترویج معارف اسلامی موقوفه‌ای قابل توجه نداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که آذربایجان‌شرقی با کمبود روحانی و مبلغ حوزوی روبه‌روست، بیان کرد: یکی از علل این مسأله کمبود ظرفیت حوزه‌های علمیه فعال در استان برای جذب علاقه‌مندان به تحصیل در علوم حوزوی است.

وی ادامه داد: اگر منابع مالی لازم جهت گسترش مدارس علمیه در سراسر استان تأمین شود، به یقین شاهد افزایش ظرفیت پذیرش طلبه خواهیم بود و ظرف چند سال آینده دیگر با معضل کمبود روحانی مواجه نیستیم، البته باید در نظر داشت که اکنون برخی مدارس علمیه نیز با مشکلات عدیده مالی در اداره امور جاری مواجه هستند.

حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که بهره‌مندی از ظرفیت وقف می‌تواند نسبت به رفع برخی از مشکلات مالی حوزه‌های علمیه اثرگذار باشد، گفت: باید نیات واقفان در این مسیر هدایت شود، تا شاهد توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران در استان باشیم و جایگاه فقه و فقاهت در آذربایجان را احیا کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که برخی از حوزه‌های علمیه استان دارای موقوفات و رقبات خاص هستند، افزود: حوزه علمیه طالبیه و صادقیه تبریز موقوفاتی دارند که درآمد حاصل از آنها در همان نیت واقف هزینه می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها