عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه رفسنجان در تریبون آزاد “اشرافیت و مسئولین” گفت: اعتقاد نداشتن مسئولان به شفافیت خود نوعی اشرافیت است که علت اصلی حقوق های نجومی همین عدم شفافیت میباشد.
کد خبر: ۸۸۳۵۶۴۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  روز گذشته تریبون آزادی با موضوع "اشرافیت و  مسئولین” در دانشگاه ولیعصر رفسنجان برگزار شد.
 
 
پرویز حسینی دیماجانکشی سخنگوی مجمع دانشجویان عدالتخواه رفسنجان در این تریبون آزاد بیان کرد : از یک برهه انقلاب گروهی تمام سعیشان را کردند که تخم حرام  اشرافیت را در کشور بکارند و کار به جایی رسید که مسئول بلند پایه نظام در خطبه نماز جمعه دعوت به مانور اشرافیت میداد.
 
 
وی افزود : نباید اشرافیت را فقط در حساب بانکی، ماشین میلیاردی و ویلای آنچنانی دید ، بحث اشرافیت بسیار جدی تر از این حرفهاست. همین که امروزه برخی از مسئولان خودشان را در مقام پاسخگویی به مردم نمی بینند این بدترین نوع اشرافیت است.
 
 
حسینی در ادامه بحث اشرافیت عنوان کرد : به عنوان مثال زمانی که شورای شهر رفسنجان حاضر نیست برای پاسخگویی به میان دانشجویان بیاید نشان از اشرافیت مدیریتی در این شورا است و یا در جریان فیش های نجومی اکثر مردم مات و مبهوت تعداد صفرهای این فیش ها را نظاره میکردند اما خطرناکتر از این صفرها این است که مسئولان حاضر نیستند مردم بدانند که چقدر از بیت المال برای خود بر میدارند ولو کم باشد ،اعتقاد نداشتن مسئولان به شفافیت خود نوعی اشرافیت است که علت اصلی حقوق های نجومی همین عدم شفافیت میباشد.
 
 
عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه رفسنجان اضافه کرد :نباید اینطور فکر کرد که اشرافیت فقط به اشخاص بر میگردد ما در کشور اشرافیت سازمانی داریم که اشرافیت موجود در صدا و سیما مثالی از آن است . در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حتی خرس های قطب شمال هم رسانه دارند به اسم حیات وحش، اما آیا شما جایی از محرومان، مستضعفان ، پابرهنگان،مظلومان، رنجدیدگان،کپری نشینان و… در آن پیدا می کنید؟ این که صدا و‌سیما به صورت انحصاری دست یک عده خاص قرار دارد و‌ در برابر مشکلات جامعه خنثی برخورد میکند نماد بارز اشرافیت است .از اشرافیت های سازمانی میتوان به بانکداری ، سیاست و … اشاره کرد.
 
 
وی در پایان خطاب به جریان های دانشجویی تاکید کرد: آنچه که مهم است نحوه مبارزه جریان های مردمی به خصوص دانشجویی با اشرافیت است ،تنها با گفتن این که اشرافیت بد است مشکل حل نخواهد شد جریان های دانشجویی باید به صورت مصداقی به موضوعات وارد شوند و هراسی نداشته باشند وگرنه وضع به همین منوال باقی می ماند و مشکلی حل نخواهد شد.

ارسال نظرات