توزیع نامتوازن ثروت منجر به ایجاد شکاف طبقاتی می‌شود که رفع این مشکل نیازمند گفتمان‌سازی و اقدام و عمل است.
کد خبر: ۸۸۳۵۶۱۰
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در جمع فرماندهان پایگاه‌ها و سرگروه‌های حلقه‌های صالحین با اشاره به اینکه 4.3 درصد از جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، بر مشارکت بیش از پیش خیران برای رفع نیازهای مددجویان تأکید کرد.

هدایت صفری با اشاره به اینکه وجود بسیج در ادارات موجب ارتقای نظام اداری و بهره‌وری بیشتر در دستگاه‌ها شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیج و امداد هردو مولود انقلاب هستند که با اندیشه والای امام راحل شکل گرفته‌اند، از همین رو همکاری بیشتر این دو نهاد منجر به انجام اقدامات اثربخش و موثر در همه حوزه‌ها به ویژه محرومیت‌زدایی خواهد شد.

وی با اشاره به هدف گذاری مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف اضافه کرد: رعایت این موارد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری منجر به شکوفایی اقتصادی در کشور می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به آسیب‌های اجتماعی متأثر از فقر در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: برقراری و تأمین عدالت اجتماعی و پیشبرد اهداف بر این اساس موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی خواهد شد که البته تحقق این امر با اقدامات زنجیره‌ای و همراهی وهم افزایی و مشارکت موثر همه دستگاه‌ها ممکن است.

صفری با بیان اینکه توزیع نامتوازن ثروت منجر به ایجاد شکاف طبقاتی می‌شود، افزود: رفع این مشکل نیازمند گفتمان‌سازی و اقدام و عمل است.

وی در ادامه به هم‌افزایی بیشتر در رفع مشکلات نیازمندان تأکید کرد و گفت: امداد به تنهایی قادر نیست همه مشکلات نیازمندان را رفع کرده و با فقر مبارزه کند که اگر برای رفع این مشکل تفکر بسیجی شکل گیرد، توفیقات مضاعفی حاصل خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به برنامه‌های محوری کمیته امداد برای اشتغال زایی مددجویان اشاره کرد و گفت: توانمندسازی خانواده ها با محوریت اشتغال در امداد موجب میشود تا عزت نفس و کرامت آنها احیا شود.

وی با اشاره به اینکه راهبردکمیته امدادتوانمندسازی وانسان پروری است، افزود: خوشبختانه با این دیدگاه به صورت سالانه شاهد توانمندی وخروج 10 درصد از جامعه هدف کمیته امداد هستیم.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه گزارشی از وضعیت مددجویی در استان ارائه کرد و گفت: از 20 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گروه‌هایی از جامعه هدف امداد زمینه توانمندی را ندارند که یکی از این گروه‌ها سالمندان شامل 17 هزار نفر هستند.

صفری ادامه داد: همکاری بسیج در محرومیت‌زدایی و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و ایجاد فضای سبقت در خیرات میتواند در این بخش بسیار اثربخش باشد.

وی همچنین از حمایت کمیته امداد از 659 بیمار خاص و صعب‌العلاج نیز خبر داد و افزود: تأمین هزینه‌های درمان این بیماران نیازمند همراهی خیران است.

ارسال نظرات