مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرکز مازندران:
مهندس شکری میزان اراضی منابع طبیعی ساری را 300 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 56 هزار متر مرتع و ما بقی به صورت جنگلی است.
کد خبر: ۸۸۳۵۶۰۹
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساری در ارتباط با فعالیت شرکت‌های بهره‌بردار از جنگل‌های این مناطق، بیان کرد: فعالیت پنج شرکت بهره‌بردار از جنگل به دلیل طرح ممنوعیت چوب از جنگل توسط دولت متوقف شد ولی عملیات احیاء و بازسازی در حال انجام است.

مهدی شکری در گفت‌وگویی با اعلام اینکه 12 هکتار از اراضی منابع طبیعی تحت تصرف افراد در ساری آزاد شد، اظهار کرد: این اراضی با حکم مقامات قضایی خلع‌ید شده و متصرفین به حکم قانون تمکین کردند.

وی افزود: پس از آزادسازی این عرصه بیش از 24 هزار نهال در این مناطق کاشته شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکانات کافی برای مهار آتش در سطح جنگل وجود دارد، افزود: به دلیل کوهستانی بودن مناطق جنگلی به لحاظ امکانات محدودیت‌های داریم.

شکری اضافه کرد: برای مهار آتش‌سوزی باید از هلی‌بردها استفاده شود که در حال حاضر این امکانات در اختیار ما قرار ندارد.

وی با اعلام اینکه سال گذشته هشت مورد آتش‌سوزی در سطح جنگل داشتیم، گفت: آتش سوزی‌ها به صورت لکه‌ای بوده و با همکاری نیروهای منابع طبیعی و مردم مهار شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساری خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی‌ها در ایام تعطیل اتفاق می‌افتد و باید نسبت به این موضوع حساسیت عمومی در سطح جامعه ایجاد شود.

این مسؤول با اعلام اینکه در حال حاضر با کمبود نیرو و امکانات گشتی مواجه هستیم، یادآور شد: برای جبران این کمبودها نیاز است که در فرهنگ‌سازی اقدامات مؤثری انجام شود.

شکری در ارتباط با میزان کشفیات قاچاق چوب در محدوده منابع طبیعی شهرستان ساری، تصریح کرد: به دلیل نظارت‌های مستمر قاچاق چوب به شدت کاهش یافت.

وی میزان اراضی منابع طبیعی ساری را 300 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 56 هزار متر مرتع و ما بقی به صورت جنگلی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها