خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزئین خبر داد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان شاخص مجری طرح آرامش بهاری استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۵۶۰۸
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ، حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار کرد: خیمه های معرفت شامل غرفه های عفاف و حجاب، پرسمان دینی، مشاوره، همه واقف باشیم، کودکان، پاسخ به مسائل شرعی و نمایشگاه است.

وی با بیان این که آماده سازی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای پذیرایی از مسافران نوروزی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی از قبیل برنامه های عبادی و ادعیه، قرائت دعای لحظه تحویل سال نو و صلوات خاصه حضرت زهرا(س) در این مراسم صورت می گیرد.

این مسئول ادامه داد: ایستگاه های صلواتی در طول این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه که در مسیر تردد زائران قرار دارد دایر می شود.

 

برگزاری طرح آرامش بهاری در 90 امامزاده شاخص قزوین

سعید رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: همزمان با ایام نوروز طرح آرامش بهاری در 90 بقعه متبرکه استان قزوین اجرا می شود.

سعید رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه ستاد استانی طرح نوروزی آرامش بهاری سال 96 اظهار داشتبه منظور تقویت باورهای دینی و مذهبی و نيز بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و  بقاع متبركه، طرح نوروزی آرامش بهاری در قزوین برگزار می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری طرح آرامش بهاری تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات عید نوروز، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی میان  هموطنان در عيد نوروز، خدمت‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در میان زائران بقاع و اماکن متبرکه است.

سعید رحیمی بیان کرد: طرح  آرامش بهاری از 26 اسفند لغایت 15 فروردین ماه در بقاع متبرکه استان با مجموعه برنامه های خدماتی، رفاهی، فرهنگی و مذهبی برای مسافران نوروزی بقاع متبرکه برگزار می شود.

این مسئول یادآورشد: این طرح شامل برنامه ویژه تحویل سال نو در اماکن متبرکه با اجرای برنامه‌های مختلف است که قرائت قرآن و دعای تحویل سال با حضور قاریان شاخص و مداحان برجسته و پذیرایی از زائران و مسافران انجام می‌شود.
برپایی خیمه های معرفت
وی در ادامه از برپایی خیمه های معرفت خبر داد و بیان کرد: بمنظور بهره گیری از روشهای تبلیغی نوین و استفاده از تکنولوژی و ابزار جدید، جهت ارتقاء سطح دینی و معرفتی زائران و مجاوران امامزادگان شاخص و انس هرچه بیشتر جوانان، نوجوانان و حتی کودکان با روحانیت این خیمه ها بر پا می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یادآورشد: هدف از برپایی خیمه های معرفت را آشنایی اقشار مختلف مردم با سیره زندگانی، اجتماعی و فردی امامان معصوم و امامزادگان و ابعاد مختلف دین اسلام در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج وقف است. 

رحیمی تصریح کرد: در خیمه های معرفت، غرفه های پاسخ گویی به مسائل شرعی، گفتمان های دینی، مشاوره برای خانواده ها، جوانان و نوجوانان، کودکان با عنوان "قرآن بخوان، جایزه بگیر"، "همه واقف باشیم" و نمایشگاه آرامش بهاری با ارائه محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده است. 

این مقام مسئول اظهار کرد: همچنین در ایام نوروز تمامی بقاع متبرکه استان به صورت شبانه روزی دایر و آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی خواهد بود.

وی در ادامه از طراحی نقشه زیارتی امامزادگان خبر داد و گفت: در این نقشه ها موقعیت مکانی تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه پیش بینی شده است و زائران می توانند در بدو ورود با تهیه آن اطلاعات لازم را در خصوص اماکن متبرکه مورد نظر خود کسب کنند. 

آرامش بهاری تجدید پیوند مردم با امامزادگان در آغاز سال نو

حجت‌الاسلام رضا نوروزی رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان قزوین در جلسه ستاد استانی طرح نوروزی آرامش بهاری نوروز 96 در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور از 26 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 در استان قزوین و شهرستان قزوین  اجرا می‌شود که بالغ بر 65 امامزاده و  بقعه متبرکه در سطح شهرستان  آماده برگزاری و اجرای این طرح هستند.

خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین اظهار کرد: این طرح که با هدف خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی انجام می‌شود به‌ طوری تدوین شده که باید مسؤولان مربوطه به صورت نوبتی در اداره حضور داشته باشند و گزارشات لحظه‌ای ارائه کنند تا مشکلی برای مسافران به‌ وجود نیاید.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه استقرار روحانی در بقاع اولویت‌دار از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری است، گفت: در این طرح برنامه‌های فرهنگی هم دیده شده و همچنین آماده کردن مکان‌ها را داریم که از همین امروز کلید خورده تا در مکان‌هایی که نیاز به جمع‌آوری مصالح، آب‌رسانی و برق‌کشی است اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین افزود: در لحظه تحویل سال دعای تحویل سال، دعای فرج و دعای توسل را داریم و نباید وارد فضای روضه شد زیرا هر چیزی جای خودش و در مواقع جشن و شادی نیاز نیست که فضا را به‌گونه‌ای دیگر طراحی کنیم و بهتر است که به همان مواردی که در این ایام مرسوم است مانند دید و بازدید و الفت مجدد بپردازیم که پیش‌زمینه همه این موارد در سیره زندگی انبیاء وجود داشته است.

حجت الاسلام نوروزی در ادامه با اشاره به مساجد بین راهی، گفت: بررسی مساجد بین راهی شاخص از دستور کارهای دیگر اوقاف است تا بتوانیم در مدت اجرای طرح از آنهایی که توان خدمات‌رسانی دارند استفاده کنیم.

برگزاری برنامه های ایام ولادت حضرت زهرا(س)

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین طرح دیگری با نام دست‌های مهربانی را داریم که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و از محل اجرای نیت واقفان اجرا می‌کنیم

حجت الاسلام نوروزی  در پایان بیان کرد: باید برنامه های ایام ولادت حضرت زهرا(س) را هم مانند ایام شهادت آن حضرت به صورت ویژه برگزار کنیم و برنامه‌هایی در شأن و منزلت این بانوی بزرگ داشته باشیم.

 آرامش بهاری خدمت رسانی بی منت به زائران بهاری امامزادگان

محمدرضا رحمانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بوئین زهرا از برگزاری طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان بوئین زهرا خبر داد.

محمدرضا رحمانی رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بوئین زهرا در جلسه ستاد استانی طرح نوروزی آرامش بهاری نوروز 96 اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهارکرد: با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروز در کشور و مسافرت هموطنان به‌ منظور گردشگری و تفریح د سیر در سراسر ایران اسلامی، امامزادگان سطح کشور می‌توانند به‌ عنوان مقصد گردشگری مذهبی برای مسافران نوروزی محسوب می شود که استان قزوین و شهرستان بوئین زهرا مستثني از این قائده  نیست .

وی افزود: مهم‌ترین هدف طرح، استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم است که این اماکن به اولویت اصلی مردم در ایام خاص سال تبدیل شوند و با توجه به اینکه شهرستان بوئین زهرا در مسیر تردد مسافران نوروزی قرار دارد  می‌تواند ظرفیت بزرگی برای اجرای طرح آرامش بهاری باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بوئین زهرا تصریح کرد: به همین منظور طرح آرامش بهاری امسال از تاریخ 25 اسفند لغایت 15 فروردین سال 96 در امامزادگان و بقاع متبرکه ای  که شرایط مناسبی برای اجرای طرح دارند اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح برنامه‌هایی همچون پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی، دفتر مشاوره، غرفه عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی برای کودکان، غرفه نقاشی کودکان و توزیع بسته‌های فرهنگی و برگزار می‌شود.

رحمانی  خاطرنشان کرد: برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره)، اجتماع منتظران ظهور در روز 27 اسفند، برپایی خیمه‌های معرفت، اجرای مراسم ویژه تحویل سال به همراه قرائت قرآن در امامزادگان، اقامه نماز جماعت، ایستگاه سلامت و بزرگداشت روز 12 فروردین و برپایی روز طبیعت ازجمله برنامه‌های شاخص دیگر در طرح آرامش بهاری  مجری طرح است.

آرامش بهاری ، آرامش معنوی در کنار ذوات مقدسه

حجتالاسلام مرتضی کریمی رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان البرز در جلسه استانی ستاد طرح نوروزی آرامش بهاری نوروز96 در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه هر ساله با فرا رسیدن عید نوروز برنامهای را با عنوان «آرامش بهاری» ویژه تعطیلات نوروزی برگزار میکند.

وی با بیان اینکه این طرح در بقاع متبرکه سراسر کشور از جمله در استان قزوین و شهرستان البرز برگزار میشود، تصریح کرد: با اجرای این طرح آمادگی لازم  برای پذیرایی مسافران فراهم میشود.

کریمی با بیان اینکه بقاع متبرکه واقع در مسیر جادهها و همچنین بقاع متبرکه با فاصله کمتر از یک کیلومتر از جادهها از آمادگی کامل برای اجرای طرح آرامش بهاری برخوردار میشوند، افزود: برپایی خیمه معرفت، پرسش و پاسخ به سوالات شرعی و اخلاقی مسافران از جمله برنامههای این طرح است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان با اشاره به اینکه در خلال این طرح برنامههای متنوع فرهنگی نیز برای نوجوانان و کودکان خردسال برگزار میشود، عنوان کرد: طرح آرامش بهاری از 25 اسفند ماه سالجاری آغاز میشود و تا 15 فروردینماه سال 96 ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری علاوهبر اجرای برنامههای متنوع فرهنگی از لحاظ رفاهی هم پذیرای مهمانان و زائران نوروزی خواهد بود.

 

 آرامش بهاری استفاده معنوی از برکات و فیوضات امامزادگان

حسن محمدبیی رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان تاکستان در جلسه ستاد استانی طرح نوروزی آرامش بهاری سال 96 اظهار داشت : طرح آرامش با همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در ایام نوروز از 56 اسفند سال جاری تا 15 فروردین 96 طرح آرامش بهاری ادامه دارد و مسافران نوروزی می‌توانند در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این طرح نیز شرکت داشته باشند.

وی در خصوص بخش‌های مختلف این طرح یاد آور شد: خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌ پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، اقامه نمازهای جماعت، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی از جمله بخش‌های طرح آرامش بهاری است.

1001/پ30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها