برگزاری گردهمایی مصون سازی فرهنگی در سپاه ناحیه طارم

گردهمایی مصون سازی فرهنگی با موضوع راهبردهای اصلاح الگوی مصرف،پرهیز از اسراف،تبذیر و تجمل گرایی در سپاه ناحیه طارم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۵۶۰۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه شهرستان طارم در گردهمایی مصون سازی فرهنگی گفت: آن چیزی که در اصلاح الگوی مصرف مهم است توجه به مصرف حلال و پرهیز از مصرف حرام است.

حجت الإسلام محمد صادقی پور با اشاره به اهمیت اقامه نماز جمعه افزود: طبق گفته مراجع خواندن نماز جمعه در زمان غیبت کفایت نماز ظهر را می کند و خواندن آن احتیاط مستحب می باشد.

وی اظهارداشت: در سوره بقره آیه ۱۹۵ سفارش شده است که خودتان را با دست خودتان به هلاکت نرسانید چون هر چیزی که برای انسانها ضرر دارد حرام محسوب می شود.

امام جمعه شهرستان طارم به راهکارهای اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد و افزود: تغییر ذائقه از مصرف خارجی به داخلی، پرهیز از مصرف های زیان آور، مبارزه با قاچاق، نهادینه کردن فرهنگ مالیات، مبارزه با مصرف های نمایشی، مبارزه با تجمل گرایی، توزیع نامناسب درآمد و ایجاد شکاف طبقاتی که برای الگوی مصرف بسیار مضر است و توجه به طبقه پایین از جمله این راهکارها می باشد.

حجت الإسلام صادقی پور ریشه و عامل اصلی اسراف را پنج عامل دانست و گفت: از جمله این عوامل خانواده، رقابت ناسالم، رفاه زدگی، وسواسی و جهل و نادانی می باشد که باعث اسراف می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار