بعد از این شهروندان، مطالبه گر برگزاری برنامه هایی از این دست خواهند بود و امید است شاهد آفرینش آثار برجسته هنری توسط هنرمندان شهرمان باشیم.
کد خبر: ۸۸۳۵۵۹۸
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان ضمن اشاره به اجرای نمایش آیینی «بانوی نور» طی روزهای نهم تا دوازدهم اسفندماه گفت: این نمایش به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با تدبیر خوب حوزه هنری انقلاب اسلامی و هنرمندان شهر زنجان و با انسجام بسیار قوی برگزار شد.

سید سعید صفوی ضمن یادآوری استقبال شهروندان زنجانی از این نمایش فاخر افزود: بعد از این شهروندان، مطالبه گر برگزاری برنامه هایی از این دست خواهند بود و امید است شاهد آفرینش آثار برجسته هنری توسط هنرمندان شهرمان باشیم.

وی ضمن یاد آوری اجرای نمایش «آه سوزان کربلا» در ایام محرم و صفر در فرهنگسرای امام (ره) تصریح کرد: آنچه در این خصوص قابل تامل است همراهی و همدلی دستگاه ها، سازمان ها، هنرمندان و اقشار مختلف مردم در برگزاری این قبیل برنامه هاست.

مدیر فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان ضمن تشکر از اقدامات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان و عوامل نمایش «بانوی نور»، اظهار داشت: مطمئنا عمق تاثیر و اثرگذاری این گونه برنامه ها در قیاس با خطابه ها و سخنرانی بیشتر خواهد بود چرا که وقایع و حوادث تاریخی را ملموس تر در اختیار شهروندان قرار می دهد.

سید سعید صفوی خاطر نشان کرد: امیدواریم که در آینده و ایام دیگر سال به مناسبت های مختلف و با کمک دستگاه های اجرایی، حوزه هنری و هنرمندان استان فرآیند برگزاری و اجرای برنامه هایی مانند نمایش «بانوی نور» را با گستردگی و با کیفیت بیشتری شاهد باشیم.

گفتنی است، سالن هلال زنجان طی روزهای نهم تا دوازدهم اسفندماه میزبان نمایش آیینی «بانوی نور» با محوریت زندگی و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) بود.

نمایش آیینی «بانوی نور» ویژه ایام سوگواری حضرت زهرا (س) پیش بینی شده بود. این نمایش با هنرنمایی هنرمندان بومی استان و در سطح استان اجرا شد.

نمایشنامه «بانوی نور» به قلم محمدباقر نباتی‌مقدم که از نویسندگان مطرح کشوری است به رشته تحریر درآمده و کارگردانی آن را امیر نعمتی بر عهده داشت. در نمایش آیینی «بانوی نور» چهل بازیگر به ایفای نقش پرداختند و این در حالی است که با احتساب عوامل جانبی، در مجموع 60 نفر به صورت مستقیم در اجرای این نمایش نقش داشتند.

موضوع نمایشنامه، زندگی‌ حضرت زهرا (س)، شهادت و فضایل اخلاقی ایشان را شامل می شد.

هدف اصلی از اجرای نمایش «بانوی نور» تبیین بخش‌هایی از زندگی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) بود.

ارسال نظرات