استاندار زنجان:

قرارگیری زنجان در محور ترانزیت بین المللی تهران-آنکارا از جمله ظرفیت استان به شمار می آید

قرارگیری زنجان در محور ترانزیت بین المللی تهران-آنکارا، قرارگیری در مسیر جاده ابریشم، عبور خط اصلی گاز کشور از مجاورت زنجان از جمله امکانات و ظرفیت های استان زنجان به شمار می آید.
کد خبر: ۸۸۳۵۵۹۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار یک هیات اقتصادی از کشور ترکیه گفت: استان زنجان از حضور سرمایه گذاران استقبال نموده و دستگاه‌های خدمات رسان در استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران را فراهم می کنند.

اسداله درویش امیری افزود:مدیران استان به محض حضور و فعالیت سرمایه گذاران در این استان، آنها را به منزله یکی از شهروندان زنجانی دانسته و حافظ منافع و سرمایه آنها خواهند بود.

وی در ادامه اظهار داشت: سرمایه گذاران متعددی از کشورهای ترکیه، چین، بلژیک، کره جنوبی و جمهوری آذربایجان در این استان حضور یافته و سرمایه گذاری و مشارکت داشته اند.

استاندار زنجان تصریح کرد: قرارگیری زنجان در محور ترانزیت بین المللی تهران-آنکارا، قرارگیری در مسیر جاده ابریشم، عبور خط اصلی گاز کشور از مجاورت زنجان، برخورداری از فرودگاه بین المللی و ایجاد خط دوم راه‌آهن در این استان، از جمله امکانات و ظرفیت های استان زنجان به شمار می آید.

اسداله درویش امیری اظهار داشت: هم اکنون در استان برای ساخت دو نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت 500 و هزار مگاوات با کشورهای چین و کره جنوبی قرارداد مشارکت و همکاری منعقد شده است.

استاندار زنجان گفت: بزرگترین کارخانه تولید ترانسفورماتور با قابلیت صادرات به بیش از 12 کشور جهان در زنجان فعالیت می کند و در طول ماه گذشته نیز قراردادی با شرکت پانچ بلژیک به منظور تولید گیربکس اتومات خودرو در استان منعقد شده است که همه اینها، نشان دهنده ظرفیت های سرمایه گذاری صنعتی در استان می باشد.

اسداله درویش امیری افزود: باید با استفاده از ظرفیت های ایران و ترکیه، تلاش های جدی در راستای توسعه و پیشرفت اقتصادی این کشورها انجام پذیرد.

استاندار زنجان در پایان خاطر نشان ساخت: باید شرایطی فراهم شود تا مردم ایران و ترکیه به طور متقابل از ظرفیت ها و امکانات یکدیگر بهره مند شوند.

ارسال نظرات