خبرهای داغ:
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهدای شهرستان البرز مطرح کرد:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حادثه جنگ ما را به خودمان شناساند، جوانان ما را به دنیا شناساند که چه قدرتی دارند ، جنگ ما بی نظیر بود و شهدای ماهم بی نظیر بودند، جنگ به ما نشان داد که وقتی از دین خدا دفاع کنیم خدا هم به ما کمک می کند، در واقع جنگ با اخلاص مردم رزمندگان پیروز شدیم.
کد خبر: ۸۸۳۵۵۵۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، یادبود شهدای 8سال دفاع مقدس شهرستان البرز در مسجد جامع حضرت ابوالفضل شهر الوند برگزار شد.

سرلشگر محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام ضمن حضور در این مراسم اذعان کرد: در تاریخ ایران و اسلام جنگ های زیادی رخ داده است و بنا به تاریخ در ایران هر 30سال یک بار جنگ رخ می داد، نعمت امنیت پس از انقلاب را مدیون شهدا هستیم.

وی ادامه داد: در جنگ ایران و عراق، یک طرف ماجرا ایران اسلامی بود که تازه طعم روی پا ایستادن را می چشید و به استقلال رسیده بود و در جبهه مقابل نه تنها صدام که تمام قدرت ها از جمله انگلیس ، آمریکا و شوروی بودند.

این مقام مسئول اضافه کرد: قدرت های منطقه هم دست به دست هم دادند که انقلاب ما را که قبولش نداشتند، نابود کنند؛  یک سری ها در جنگ به عراق توپ دادند، یک سری ها اسلحه دادند و کشورهایی هم مانند عربستان که چیزی نداشت با کمک مالی به صدام در مقابل انقلاب ایران ایستاده اند.

رضایی یادآور شد: اسرایی که ما از آنها گرفتیم از کشور هایی مثل سودان، اردن و کشور های افریقایی بودند؛ از اسرای اردنی سودانی پرسیدیم شما چرا به جنگ با ما آمدید؟ گفتند روسای ما پولی نداشتند به صدام بدهند بنا بر این  ما را به جنگ فرستادند.

وی توضیح داد: در جنگ 3میلیون نفر از 35 میلیون نفر جمعیت که در آن زمان داشتیم  آواره شدند، از این آوارگان خیلی ها به شهر های قزوین، اصفهان و حتی مشهد مقدس پناه آوردند، در همین جنگ در عملیات فاو 5هزار نفر شیمیایی دادیم.

جوانان، سرمایه ما در مسیر پیشرفت هستند

رضایی گفت: حادثه جنگ ما را به خودمان شناساند، جوانان ما را به دنیا شناساند که چه قدرتی دارند ، جنگ ما بی نظیر بود و شهدای ماهم بی نظیر بودند، جنگ به ما نشان داد که وقتی از دین خدا دفاع کنیم خدا هم به ما کمک می کند، در واقع جنگ با اخلاص مردم رزمندگان پیروز شدیم.

وی با بیان این نکته که ما ملت بی نظیر و فدا کاری داریم گفت: ما با داشتن سرمایه ای مانند مردممان چرا نمی توانیم مسائل دیگر را حل کنیم؟ امروز فرزندان ما به دولت سوریه و عراق مشورت می دهند؟ چرا نمی توانیم خودرو ملی بسازیم؟ ثروت در دل جوانان ما است، خلاقیت در دل جوانان ما است، چرا نمی توانیم مشکلات اقتصاد، صنعت و کشاورزی را حل کنیم؟ گیر ما کجاست؟ گیر ما امریکا نیست، مشکل خود ما هستیم، در کشور ما پول فراوانی داریم ولی دست مردم پولی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: بنده با روسای بانک ها جلسه داشتم که ببینیم  این همه پول ها کجاست، گفتند 4 درصد از این پول ها فریز است، یعنی ساکن است.

وی در پایان افزود: در ساخت موشک های نقطه زن جوانان انقلابی آمدند موشک درست کردند و از امر رهبر پیروی کردند، پس همین جوانان با گوش دادند به فرمایشات رهبری می توانند اقتصاد مملکت را درست کنند.

رضایی اذعان کرد: همان کاری که در انقلاب شد ایثار، فداکاری، اعتماد به نفس و گوش دادند به فرمایشات رهبر بود؛ اگر در حال حاضر این کارها انجام گیرد قطعا اقتصاد هم مشکلش حل می شود.

این مسئول تصریح کرد: دشمن هدف اش این است جلوی پیشرفت ما را بگیرد و نگذارد جوانان ما پیشرفت کنند، با اتحاد و انسجام انشالله نگذاریم دشمن به نقشه شوم و پلید خود دست پیدا کند.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها