عبدالناصر میرچی گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با بخش خصوصی قرار است دو موزه تمبر و بامداد در ایام نوروز میزبان مسافران البرزی باشند.
کد خبر: ۸۸۳۵۴۵۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، عبدالناصر میرچی مدیرکل میراث فرهنگی البرز  از فعالیت دو موزه در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با بخش خصوصی قرار است دو موزه تمبر و بامداد در ایام نوروز میزبان مسافران البرزی باشند. 
 
خانه‌موزه احمد شاملو برای عید پذیرای شهروندان است/ کاخ سلیمانیه آماده بازدید نیست 

وی ادامه داد: یکی از این موزه‌ها «بامداد» نام دارد که در حقیقت خانه احمد شاملو شاعر معاصر است و دیگری نیز موزه تمبر است.

میرچی خاطرنشان کرد: هر دوی این موزه‌ها که اولی در دهکده فردیس و دیگری در رجایی‌شهر ‌کرج قرار دارند توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و میراث فرهنگی تنها بر چگونگی فعالیت آنها نظارت دارد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به روشن بودن چراغ کاروانسرای شاه عباسی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: این کاروانسرا نیز در ایام عید با بخش‌های مختلفی چون بازارچه صنایع دستی، رستوران و ... پذیرای مسافران است .

میرچی در ادامه به آماده نبودن کاخ سلیمانیه برای بازدید عموم مردم در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: هنوز  بازسازی کف این کاخ به پایان نرسیده و اگر رفت و آمد درآن زیاد باشد تمام هزینه‌های انجام شده به هدر می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز توضیح داد: قرار است این کاخ به عنوان موزه نقاشی دوران قاجار افتتاح شود و به عنوان کاخ موزه مورد استفاده عموم قرار گیرد.

میرچی تصریح کرد: برای افتتاح این مجموعه باید ردیف اعتباری مجزایی برای به کارگیری نگهبان و نگهداری مستمر از این کاخ تصویب شود.

وی افزود: در کاخ سلیمانیه می‌توان منحصر به فردترین نقاشی‌های دیواری دوره قاجار را مشاهده‌کرد؛ به همین دلیل باید برای حفظ و نگهداری این سرمایه، تلاش بیشتری صورت داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها