خبرهای داغ:
امام جمعه سرایان:

تجلیل ازشهدا وظیفه همگانی است/ ولایتمداری را از شهدا بیاموزیم

امام جمعه سرایان گفت: تجلیل از شهدا یک وظیفه همیشگی و همگانی است و بیایید ولایتمداری را از شهدا بیاموزیم.
کد خبر: ۸۸۳۵۳۱۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام نجمی پور امام جمعه سرایان در نشست اعضای شورای ترویج فرهنگ وشهادت شهرستان سرایان گفت :شهدا از همه چیزخود گذشتند تا ما به همه چیز برسیم و تجلیل از شهدا مختص روز خاصی نیست و وظیفه همیشگی وهمگان می باشد.


وی افزود :شهدا رفتند تا ما با آرامش زندگی کنیم و بزرگداشت شهید مربوط به یک روز خاص نیست و باید که شهدا را بشناسیم و به همه بشناسانیم و مجلس شهدا و یاد شهدا حقیقتا نورانیت است و کار شهدا مصداق عمل خالص الهی است و این روحیه جهادی وسربلندی وعزت ایران اسلامی مرهون زحمات شهداست.


امام جمعه سرایان اظهارکرد: شهدا به دستورولایت عمل کردند و مطیع امر ولایت بودند و بیایید ولایتمداری را ازشهدا بیاموزیم واجازه ندهیم یاد شهدا وعمل به وصیتنامه آنان در جامعه کمرنگ شود.


نجمی پورگفت: امروز جنگ دشمنان تاکتیکش عوض شده است ، جنگ سخت ونظامی تبدیل به جنگ نرم گردیده است و از طریق فضاهای مجازی مخرب فکرجوانان ونوجوانان و مردم را هدف قرارداده اندو با تحمیل باورهای غلط خود می خواهند فرهنگ اصیل اسلامی را مورد هجمه قرار دهند.


وی تاکید کرد: در راه اهداف مقدس نظام اسلامی ایران ثابت قدم باشید و برای پاسداری از آرمانهای شهداء از هیچ کوششی دریغ نورزید و در ادامه دادن راه شهدا عقبگرد به گذشته و محافظه کاری ممنوع است. و باید در راستای پشتیبانی از ولایت فقیه حرکت کنیم.


امام جمعه سرایان خاطرنشان ساخت: امروز شبیه ترین به امام معصوم مقام معظم رهبری و همه ما باید مطیع امر ولایت باشیم و اکنون یکسال از شعار سال اقتصادمقاومتی می گذرد مسئولین باید بیایند به مردم گزارش دهند که برای عملیاتی شدن این شعار چکار انجام داده اند.


نجمی پور اظهارداشت: یادواره شهدا باید با همکاری و اتحاد و وحدت همگان در خورشان و منزلت والای شهیدان برگزار شود.

کریمی فرماندارسرایان دراین جلسه گفت: امروزدغدغه های خانواده ها این است که چه کنیم که جوانان و نوجوانان ما با آرمانهای شهدا عجین گردند.

وی افزود: اگر برنامه جامعی درخصوص ترویج فرهنگ شهید و شهادت وجود دارد بیایید بررسی کنیم که چقدر به این برنامه ها عمل کرده ایم که بعنوان دستورکار مدنظر قراردهیم.


رسولی مقدم معاون سیاسی فرماندارسرایان گفت: امیدواریم که فعل وکاری را که انجام می دهیم مورد رضایت امام زمان و شهداء واقع شود.
وی افزود: شهداء عنصرخالصی بودند که در تاریخ برای همیشه ماندگارمانده اند و آنچه که امروزدرجامعه خودرانشان می دهد فرهنگ ایثار و شهادت است و این برگرفته از اخلاص شهداست.


در ابتدای این جلسه عظیمی رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان سرایان با ارائه گزارشی از اقدامات اجرایی جلسه قبل، غباروبی گلزارشهدا، همایش و تجلیل از مادران شهید و همسران شهید، حضوردانش آموزان در منازل شهدا، برگزاری دعی کمیل و خاطره گویی بین نماز مغرب وعشاء، دیدار با پدران و مادران شهداء را از مهمترین برنامه های 22اسفند روز شهید ذکرکرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها