خبرهای داغ:
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان خبر داد

فعالیت 52 شرکت دانش‌بنیان و بیش از 130 واحد فناور در همدان

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه 52 شرکت دانش بنیان و بیش از 130 واحد فناور در مجموعه خود پارک و مراکز تابعه فعالیت دارند، گفت: ملایر بعد از شهر همدان جایگاه ویژه‌ای در استان دارد.
کد خبر: ۸۸۳۵۲۹۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، مجید کزازی در اولین جشنواره ایده‌های برتر شهرستان ملایر اظهار داشت: ماموریت ما حمایت از ایده‌هایی است که منجر به تولید محصول می شود و محصولی که قابلیت رقابت در بازار را داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ما در چند سطح بسته شده است، افزود: برنامه های ما در گذشته به صورت یک برنامه ۵ ساله راهبردی تدوین شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: این برنامه 5 ساله به تصویب وزارتخانه مربوطه نیز رسیده و ما در برنامه تدوین شده بحث آموزش را برای واحدهای فناورانه، بحث حمایت‌های نمایشگاهی و کارگاهی و همچنین بحث حمایت در خصوص معافیت‌های مالیاتی و گمرکی از ایده‌های فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان را داریم.

وی تصریح کرد: علاوه بر این موارد تسهیلات اعتباری نیز به طرح‌ها و ایده ها پرداخت می شود و اگر ایده ای در سطح بالا باشد تا سقف 100 میلیون با چهار درصد نرخ سود پرداخت می شود.

کزازی افزود: اگر شرکت دانش بنیان باشد تا سقف 300 میلیون تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می شود و اگر رقم بیشتری بخواهد بعد از تایید تا سقف 5 میلیارد تومان دریاف می کند.

وی با بیان اینکه 52 شرکت دانش بنیان و بیش از 130 واحد فناور در مجموعه خود پارک و مراکز تابعه فعالیت دارند، گفت: ملایر بعد از شهر همدان جایگاه ویژه‌ای در استان دارد؛ همچنین بیش از 30 واحد فناور و دانش بنیان در مرکز رشد ما مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با اشاره به اینکه شهر ملایر ظرفیت خوبی دارد و تعداد ایده‌ها و طرح های که ارائه می شود جهت ارزیابی قابل توجه است، خاطرنشان کرد: مرکز ثقل اکثر ایده ها و طرح ها دانشگاه است.

وی ابراز داشت: حرکت ما در آینده این است که به سمت پتانسیل های طبیعی برویم و نیروی متخصص استان و شرکت ها را در این قالب جا دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار