رئیس بنیاد شهید شهرستان ری درمراسم نواختن زنگ ایثار:
خبرگزاری بسیج: زنگ ایثار به مناسبت گرامیداشت روز شهید در مدرسه شاهد علامه طباطبایی نواخته شد.
کد خبر: ۸۸۳۵۲۷۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ زنگ ایثار به مناسبت گرامیداشت روز شهید با حضور حسین نصرالله، رئیس بنیاد شهید،  نصیری، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک و اسد نژاد مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان ری در مدرسه راهنمایی شاهد علامه طباطبایی نواخته شد.

رئیس بنیاد شهید شهرستان ری در این مراسم، اظهار داشت: اگر امروز ما در امنیت و آرامش در این مکان نشسته ایم، این آسایش و امنیت را مرهون 233 هزار شهید و 500 هزار جانباز هستیم که عده ای از آنها قطع نخاع هستند و بیش از 30 سال در آسایشگاه ها بستری هستند و یا در منزل توسط خانواده نگهداری می شوند و آنقدر زجر و درد می کشند که هر روز شهادت را حس می کنند.

حسین نصرالله، افزود: اگر امروز ما در هوای آزاد و در استقلال و سربلند درست نفس می کشیم، این آزادی را مدیون کسانی هستیم که مقابل هجوم دشمن ایستادند، مجروح و شیمیایی شدند و الان با درد و رنج نفس می کشند.

 وی با قدردانی از مدیران آموزش و پرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از اداراتی است که برای خدمت به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تعامل و همکاری تنگاتنگی با بنیاد شهید دارد.

نصرالله، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان هنری کیسینجر، تصریح کرد: این سیاستمدار آمریکایی اظهار داشته است آمریکا با ملت هایی کار دارد که تاریخ خودشان را نمی دانند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر 36 هزار شهید دانش آموز، اظهار داشت: همکلاسی های شما در دوران دفاع مقدس شناسنامه های خودشان را دستکاری می کردند تا بتوانند به جبهه اعزام شوند و از همین رو بود که امام خمینی (ره) فرمودند: شهدا امام زادگان عشقند و یک روزی قبر این شهیدان زیارتگاه اهل یقین می شود.

نصرالله خاطر نشان کرد برخی از مردم اذعان می کنند که توسل به شهدا گره گشا است و از شهدا حاجت گرفته اند. آنان برای قدردانی از شهدا، سنگ قبر شهید را عوض می کند و روی سنگ می نویسند که شهدا اعتبار و آبروی زیادی به درگاه خدا دارند و با توسل به شهید حاجت گرفته اند.

رئیس بنیاد شهید شهرستان ری از دانش آموزان خواست به پاس قدردانی از شهدا چند کار خوب انجام دهند؛ اول اینکه وقتی از خانه بیرون می آیند به شکرانه این عزت و سربلندی و آزادی و امنیتی که داریم برای شهدا صلوات بفرستند؛ دوم به پدر و مادر شهدا بسیار احترام بگذارند و گروهی تشکیل بدهند و به اتفاق همکلاسی های خود به دیدار خانواده های معزز شهدا بروند و از آنان بخواهند که برایشان دعا کنند؛ چون نفس پدر و مادر شهدا قدسی است و می تواند راه را برای شما باز کند و دعای آنان گره گشا است.

در پایان این مراسم از خانم صادقی که با هزینه شخصی خودش به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آرامگاه شهید را سامان دهی کرده است، تجلیل شد.  

نویسنده خبر: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات